کوچه‌ای در تهران به نام زنده‌یاد حمید سمندریان شد/ اعلام سایر نام‌های پیشنهادی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
با اجرایی شدن مصوبه شورای شهر؛

کوچه‌ای در تهران به نام زنده‌یاد حمید سمندریان شد/ اعلام سایر نام‌های پیشنهادی

مصوبه اعضای شورای شهر تهران، با نامگذاری کوچه‌ای در پایتخت به یاد زنده‌یاد حمید سمندریان، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر انجام شد.

به گزارش صبا، با اجرای مصوبه اعضای شورای شهر تهران در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا، کوچه‌ای در تهران به یاد زنده‌یاد حمید سمندریان، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر نامگذاری شد.

محمد جواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با توضیح درباره مصوبه اعضای شورای شهر تهران گفت: بر اساس دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا، ۱۸ تغییر نام پیشنهاد شد که بخشی از آن‌ها را بیان می‌کنم.

محمد جواد حق‌شناس با بیان اینکه امروز نامگذاری معابر به نام بزرگانی را در دستور کار داریم که نیاز به معرفی ندارند و از شخصیت‌های شناخته شده و مفاخر ایران زمین در دوره معاصر هستند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد‌های بعدی نامگذاری خیابان پارسی مهر به نام عباس زریاب خویی، کوچه شمشاد به نام علی شریعتمداری، پیشنهاد بعدی به نام مهدی مائوزی، پیشنهاد بعدی به نام ابوالقاسم گرجی و پیشنهاد آخر به نام حمید سمندریان و کوچه‌ای در خیابان ایرانشهر است.

در ادامه جلسه تغییر نام معابری به نام احمد احمدی فیلسوف ایرانی مؤسس و مدیر سازمان سمت، مهدی ماحوزی پژوهشگر برجسته ادبیات و زبان فارسی، ابوالقاسم گرجی استاد ممتاز دانشگاه تهران، حقوقدان، نوزدهمین رییس دانشگاه تهران، هادی میرمیران مهندس، استاد دانشگاه و معمار ایرانی، مرتضی احمدی بازیگر سینما و تلویزیون، صداپیشه، ناصر هوشمند وزیری مجسمه ساز ایرانی، علامه علی اکبر دهخدا ادیب، لغت‌شناس، سیاست‌مدار و مؤلف و بنیان‌گذار لغت‌نامه دهخدا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

همچنین در ادامه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا تغییر نام معابر دیگری از مناطق پایتخت به نام استادانی چون خسرو سینایی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس سرشناس کشورمان، منوچهر احترامی طنزپرداز و از قدیمی‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، علی اکبر صادق معمار برجسته ایرانی، جمیله شیخی بازیگر تئاتر و سینما به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است