امیرمهدی ژوله و حسین رفیعی به رادیو صبا می‌آیند/ مسابقه استعدادیابی در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
مدیر رادیو صبا خبر داد؛

امیرمهدی ژوله و حسین رفیعی به رادیو صبا می‌آیند/ مسابقه استعدادیابی در راه است

مدیر شبکه رادیویی صبا، از اضافه شدن 11 برنامه جدید تابستانی به جدول پخش و تحول در برنامه‌های موجود این شبکه خبر داد.

به گزارش صبا یه نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا گفت: با توجه به اینکه جامعه پس از پشت سرگذاشتن بحران کرونا و هیجانات ناشی از انتخابات نیازمند فضای آرامش بخش و شاد است، رادیو صبا برای ایفای نقش خود در قالب ماموریت‌های ابلاغی به شبکه، برنامه‌های شاد و جدیدی طراحی کرده است و با دستی پر به استقبال تابستان می‌رود. به همین منظور ۱۱ برنامه جدید به جدول پخش شبکه اضافه شده است.

وی افزود: «شب سعید» با اجرای سعید بیابانکی، «مثبت صبا» با اجرای مسعود روشن پژوه، «ناصر باش» با اجرای ناصر محبی و «یخ در بهشت» با اجرای مهدی فرج اللهی برنامه‌های جدید شخصیت محور شبکه هستند و قرار است دو برنامه دیگر با همین ساختار به جدول پخش اضافه شود که اجرای این دو برنامه به ترتیب بر عهده حسین رفیعی و امیر مهدی ژوله خواهد بود.

مسابقه‌های جذاب رادیویی

مدیر شبکه رادیویی صبا دیگر ساختار مورد توجه مخاطبان شبکه را گونه مسابقه دانست و گفت: مطابق نظرسنجی‌ها و بازخورد‌های مخاطبان مسابقه گونه‌ای جذاب محسوب می‌شود، به همین دلیل در جدول پخش تابستانی شبکه سه مسابقه اضافه شده است، مسابقه «بیست شو» با اجرای احمدرضا موسوی هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود و مسابقه «هفت چالک» نیز ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه با اجرای مهسا ایرانیان و سهیل غلامرضاپور تقدیم شنوندگان می‌شود، همچنین مسابقه‌ای بسیار جذاب برای زوج‌ها طراحی شده که در آن زوج‌هایی که بیش از ۱۰ سال از ازدواجشان می‌گذرد، شرکت می‌کنند. این مسابقه با نام «لیگ عشاق» روز‌های پنجشنبه ساعت ۱۷ تقدیم شنوندگان خواهد شد و اجرای آن برعهده ملیحه رشیدی و امیر عضد خواهد بود.

شهرفرنگ با کهکشانی از بازیگران طنز

افتخاری با تاکید بر توجه به طنز و موسیقی از راه اندازی برنامه‌ای با ساختار جنگ نمایشی که ترکیبی از قطعات طنز نمایشی به همراه موسیقی است خبر داد و گفت: این برنامه با نام «شهر فرنگ» هر روز ساعت ۹ به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود، که البته روزهای پنجشنبه و جمعه مدت برنامه ۱۲۰ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: در «شهر فرنگ» که با اجرای فریبا باقری تولید می‌شود ۱۲ نفر از بهترین بازیگران رادیو از جمله کرامت رودساز، مهبد قناعت پیشه، سینا نیکوکار، نسرین زارع و… شرکت دارند.

زنده شدن خاطرات دهه شصت در «رادیو شصت»

مدیر رادیو صبا با اشاره به اینکه برنامه‌های موسیقی محور از دیگر برنامه‌های مورد توجه رادیو صبا است، در این باره گفت: به منظور تداوم حس نوستالژی شنوندگان برنامه «رادیو شصت» راه اندازی شده است که به پخش آثار ادبی معاصر به همراه پخش موسیقی‌های خاطره انگیز دهه ۶۰ و البته ۷۰ می‌پردازد، این برنامه هم هر روز ساعت ۱۴ در رادیو صبا پخش می‌شود.

طنازان مجری می‌شوند

افتخاری در ادامه به تشریح جزییات برنامه‌های شخصیت محور شبکه پرداخت و گفت: برای اجرای برنامه‌های مبتنی بر شخصیت طنز از خود طنازان بهره گرفته‌ایم و از خود طنزپردازان برای اجرای این برنامه‌های شخصیت محور که غالبا شکل برپاخند (استند آپ) دارند، استفاده می‌شود. «ناصر باش» و «شب سعید» دو برنامه جدید شخصیت محور شبکه هستند که با اجرای دو طناز شناخته شده، سعید بیابانکی و ناصر محبی راهی آنتن صبا می‌شود.

وی ادامه داد: «شب سعید» برنامه‌ای است با اجرای سعید بیابانکی که پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه تقدیم مخاطبان می‌شود. می‌توان این برنامه را تورقی بر مطالب و اتقاقات طنز در طول یک هفته دانست که در قالب داستانک طنز، ادبیات طنز، شعر طنز پخش می‌شود. «ناصر باش» نیز عنوان دیگر برنامه شخصیت محور است که نام این برنامه برگرفته از ناصر هم به معنی شاد و پیروز و هم این که اشاره‌ای دارد به مجری برنامه ناصر محبی که از کمدین‌های برنامه «خندوانه» است و مردم او را با برپاخند (استندآپ) قصه‌های من و بابام می‌شناسند. این برنامه با بخش‌های مختلف بیوگرافی طنز، خاطرات ناصر و ترانه‌هایی با اجرای خود ناصر محبی پخش می‌شود. «ناصر باش» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی صبا «یخ در بهشت» را برنامه ویژه تابستان اعلام کرد و دراین باره گفت: همان طور که از نام این برنامه مشخص است، «یخ در بهشت» با حال و هوایی کاملا تابستانی راهی آنتن صبا می‌شود. «یخ در بهشت» عنوان برنامه‌ای طنز محور با رویکرد پرداختن به خبر‌های دنیای طنز و طنزهای قدیمی و جدید به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد است. مهدی فرج الهی نیز به عنوان گوینده و سردبیر در این برنامه حضور دارد. «یخ در بهشت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه همراه مخاطبان می‌شود.

روشن‌پژوه چراغ «مثبت صبا» را روشن کرد

افتخاری درباره یکی دیگر از برامه‌های رادیو صبا بیان کرد: مسعود روشن‌پژوه از چهره‌های شناخته شده است که به همراه شهرام نیکیار روز‌های پنجشنبه و جمعه برنامه شاد و مفرح «مثبت صبا» را از ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می‌کنند. در این برنامه علاوه بر گفتگو با مهمانان، اجرای زنده موسیقی هم تقدیم شنوندگان می‌شود.

بازیگر هزار چهره

مدیر شبکه رادیویی صبا ضمن معرفی برنامه «دکتر صبا» که هر روز صبح از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۱۵ پخش می‌شود گفت: «دکتر صبا» محصول هنرمندی وحید کمالی زاده است که در برنامه بیش از ۱۰ دنقش را بازی می‌کند. در واقع «دکتر صبا» تنها یک بازیگر دارد.

وی ادامه داد: «دکتر صبا» با توصیه‌های خود برای مخاطبان نسخه شادی و نشاط می‌پیچد. این برنامه با پاسخگویی به پرسش‌های طنز با موضوعات مختلف هر روز به تهیه‌کنندگی و گویندگی وحید کمالی زاده راهی آنتن می‌شود.

کتاب نخوانید

افنخاری در ادامه به توجه شبکه برای تولید برنامه‌هایی با محور کتاب اشاره کرد و گفت: «صدویک راه برای کتاب نخواندن» عنوان برنامه دیگر از رادیو صبا است، در تمام رسانه‌ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه تنها نام یک کتاب معرفی می‌شود و توصیه به خواندن آن می‌شود، ولی ما دراین برنامه با ۱۰۱ راه مخاطب را با کتاب آشنا می‌کنیم، بدون اینکه از او بخواهیم آن را بخواند، مثلا از طریق پخش بخشی از فیلم که بر اساس یک کتاب تهیه شده، پخش موسیقی و یا پخش بخش‌های از کتاب صوتی که تهیه می‌کنیم و… این برنامه روزهای پنجشنبه و جمعه به تهیه کنندگی مژگان فرزین تقدیم مخاطبان میشود.

تحول در برنامه صبح صبا

مدیرشبکه صبا اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های شبکه برای رضایت مخاطبان اصلاح ساختاری برخی برنامه هاست از جمله مهم‌ترین آن‌ها برنامه «صبح صبا» است که برنامه ریزی برای تحول در این برنامه آغاز شده است.

توجه به نمایش

افتخاری با توجه به وجه سرگرم کننده نمایش رادیویی و توجه مخاطبان به این گونه از همکاری با اداره کل هنر‌های نمایشی خبر داد و گفت: «ساختمان بیست» عنوان نمایش سریالی بلندی است که با همکاری دوستانم در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید می‌شود و موضوعات اجتماعی را دستمایه طنز می‌کند، نویسنده این نمایش مجید حیدری است و کارگردانی آن برعهده رضا عمرانی خواهد بود، این نمایش شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از رادیو صبا پخش می‌شود.

مسابقه استعدادیابی در راه است

مدیر رادیو صبا از راه اندازی یک مسابقه استعدادیابی در زمینه برپاخند خبر داد و گفت: جزییات این مسابقه فعلا محرمانه است اما فراخوان شرکت در مسابقه به زودی از رادیو صبا پخش خواهد شد

تعامل فراموش نشده است

در پایان مدیر این شبکه رادیویی از اضافه شدن بخش «شما و صبا» به جدول پخش شبکه خبرداد و در این باره گفت: شماره تلفن گویای ۲۷۸۶۱۰۵۵ در طول شبانه روز در اختیار مخاطبان است تا نظر خود را درباره برنامه‌های شبکه به ما اعلام کنند، ضمن اینکه گلچینی از این نظرها و پرسش‌ها در قالب میان برنامه «شما و صبا» روزانه در چند نوبت از شبکه پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است