«سینما آی‌فیلم» به کمک سینما آمد/با بازگشایی سالن‌ها پخش برنامه به نظم خود برگشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۰
حسام فروتن با صبا مطرح کرد:

«سینما آی‌فیلم» به کمک سینما آمد/با بازگشایی سالن‌ها پخش برنامه به نظم خود برگشت

حسام فروتن مجری برنامه «سینما آی فیلم» از پخش این برنامه از شبکه آی فیلم پس از بازگشایی کامل سینماها و اکران فیلم‌ها خبر داد.

حسام فروتن مجری برنامه «سینما آی فیلم» شبکه آی فیلم در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، با بیان اینکه «سینما آی فیلم» مصداق همنشینی مردم با سینما از قاب تلویزیون است، گفت: امیدوارم با توجه به بهبود وضعیت سینماها، پخش این برنامه استمرار و نظم خود را حفظ کند.

او درباره «سینما آی فیلم» که چند هفته ای است دوباره پخش خود را از شبکه آی فیلم از سر گرفته است، بیان کرد: از اهداف تولید این برنامه می‌توان به کمک به سینمای ایران و آشنایی بیشتر مخاطبان با فیلم‌هایی که در حال اکران است اشاره کرد چراکه در هر قسمت از برنامه یکی از فیلم‌های در حال اکران را معرفی می‌کنیم. این روند به ویژه تا قبل از همه گیری کرونا به خوبی صورت می گرفت؛ اما تاحدودی تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و از چند هفته اخیر با بازگشایی مجدد سینماها دوباره روال تولید و پخش برنامه مانند قبل منظم شده است. در این برنامه در هر قسمت با کارگردان، تهیه کننده، بازیگران و عوامل فنیِ فیلم مورد بررسی، گفتگو کرده و این صحبت‌ها به مخاطب کمک می‌کند تا راحت‌تر فیلمی را انتخاب و آن را تماشا کند.

او افزود: همه گیری کرونا تاثیر زیادی روی این برنامه داشته است که البته بخش مهم آن مربوط به مشکلات ایجاد شده برای اکران فیلم‌ها در سینماها است. ما حتی در شرایط شیوع این بیماری نیز با تمام توان، کیفیت تولید این برنامه را حفظ کرده و خود را موظف به ارائه آن می دانستیم، اما به دلیل مشکلات اکران فیلم‌ها، برنامه به طور مرتب روی آنتن نرفته است.

مجری «سینما آی فیلم» عنوان کرد: خوشبختانه شبکه آی فیلم ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان خود دارد و نظرات مخاطبان را به طور مرتب و مستمر دریافت کرده و تعامل دوطرفه خوبی در این زمینه برقرار شده است. ضمن اینکه برنامه «سینما آی فیلم» نیز مانند هر برنامه دیگری، مخاطب خاص خود را دارد که در تعامل مستقیم با تهیه‌کننده و بنده نظرات خود را بیان می‌کنند. این تعامل بسیار سازنده است و به ما انگیزه می‌دهد تا با توان بیشتری کار کنیم.

فروتن درباره آیتم‌های این برنامه و تغییراتی که داشته است، توضیح داد: «سینما آی فیلم» چند سال است روی آنتن می‌رود و گروهی که در دو سال اخیر این کار را تولید می‌کند، سعی دارد تا در یک زمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ای، یک مجله تخصصی تصویری جذاب برای بینندگان تدارک ببیند و اطلاعات خوب و مفیدی ارائه دهد. در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر هر شب ویژه برنامه جشنواره را داشتیم که بخش نقد در همین دوره زمانی به برنامه اضافه شده و در آن بخش نقدهای افراد مختلف نسبت به فیلم ها را انعکاس می‌دهیم.

فروتن در پایان با اشاره به اینکه اخبار مربوط به آمار فروش هفتگی و پنج فیلم پرفروش نیز از بخش‌های جدید این برنامه است، عنوان کرد: بخش خبرهای سینمایی نیز به برنامه اضافه شده و قسمت جذاب دیگر این برنامه، آیتم «سکانس ماندگار» است که به مروری بر سکانس‌های ماندگار سینمای ایران و خاطره‌سازی برای مخاطبان می‌پردازد. در این بخش علاوه بر انتخاب آیتم ماندگار متناسب با موضوع برنامه، از بزرگان هنر سینما نیز یاد می‌کنیم که این کار به پاس احترام و قدردانی از آنها در قالب یادواره تولد بزرگان سینما به مناسبت‌های مختلف از جمله در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر یا مناسبت‌های دیگر سینمایی انجام می‌شود.

«سینما آی‌فیلم» که چهارشنبه هر هفته روی آنتن شبکه آی فیلم می رود، ضمن پرداختن به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشورمان، فیلم‌های در حال اکران در سینما و موضوعاتی مانند میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی عطا جاوید و با اجرای حسام فروتن چهارشنبه ها ساعت ۲۳:۳۰ پخش و پنجشنبه ها ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ بازپخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است