مراحل فنی «زمستان بود» هنوز تمام نشده است/ ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
بهمن کامیار در گفتگو با صبا:

مراحل فنی «زمستان بود» هنوز تمام نشده است/ ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زمستان بود» علت حضور نیافتن فیلم در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را به پایان نرسیدن مراحل فنی آن دانست.

بهمن کامیار تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زمستان بود» که پیش از این اعلام شده بود برای حضور در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آماده می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره علت حضور نیافتن در این جشنواره گفت: متاسفانه مراحل فنی فیلم طولانی شد و نسخه کامل و ایده‌آل آن که مورد تایید کارگردان هم باشد را نتوانستیم برای ارایه به جشنواره آماده کنیم.

او درباره وضعیت فعلی فیلم بیان کرد: همچنان فیلم در مرحله فنی قرار دارد و کار موسیقی و صداگذاری آن به پایان نرسیده است. فکر می‌کنم تا اواخر تیرماه نسخه نهایی فیلم برای گرفتن پروانه نمایش و ارایه به جشنواره‌های بین‌المللی آماده شود.

کامیار در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که این روزها تولید اثری دیگر را آغاز کرده است یا خیر، پاسخ داد: باتوجه به وضعیت کرونا نتوانستیم تولید کار خاصی را شروع کنیم اما برنامه‌هایی برای بعد از کاهش یافتن وضعیت کرونا و گستردگی واکسیناسیون در کشور داریم که یک فیلم سینمایی و یک سریال نمایش خانگی است.

این تهیه‌کننده درباره فیلم مورد نظر عنوان کرد: سال گذشته پروانه ساخت فیلم «یک بغل دریا» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی خودم را دریافت کردم که به دلیل شرایط کرونا متوقف شد اما درصدد هستم که پاییز امسال ساخت آن را آغاز کنم تا به چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر برسد.

کارگردان «در وجه حامل» درباره موضوع این فیلم خاطرنشان کرد: «یک بغل دریا» فیلمی عاشقانه- معمایی است و تقریبا ۸۰ درصد فیلمبرداری آن در شمال کشور می‌گذرد.

او در ادامه درباره سریال نمایش خانگی جدید خود مطرح کرد: به عنوان تهیه‌کننده در یک سریال نمایش خانگی حضور دارم که امیدوارم امسال به نتیجه برسد، این سریال هنوز در مرحله فیلمنامه است و برای انتخاب عنوان و کارگردان آن به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. فیلمنامه آن را هم چند نویسنده جوان می‌نویسند که اولین تجربه آن‌ها است.

کامیار درباره تجربه همکاری با جوانان تصریح کرد: کار با جوانان ریسک است اما می‌توان تشخیص داد که چه کسی استعداد و توانایی آن را دارد، به نظر من نویسندگان سریال نیز چند جوان توانا هستند که قلم خوب و گیرایی دارند و فکر می‌کنم این فیلمنامه نیز جرو فیلمنامه‌های خوب نمایش خانگی خواهد بود.

این نویسنده درباره چرایی حضور در عرصه نمایش خانگی تاکید کرد: نمی‌شود گفت که فیلمنامه مرا جذب خود کرده است بلکه خیلی تمایل داشتم در فضای نمایش خانگی که به دلیل شرایط کرونا گسترده شده و مورد اقبال مردم قرار گرفته است، فعالیت داشته باشم. دو سال است که سینما به کما رفته و ما هم تولیداتی نداشته‌ایم، به همین دلیل تشخیص دادم که باید در این عرصه هم تجربیاتی داشته باشیم که ارتباط‌مان با مخاطب قطع نشود.

تهیه‌کننده «سد معبر» درباره کار در سینما بیان کرد: محال است که سینما را کنار بگذارم، هرچند که تولیدات به سمت ساخت سریال‌های نمایش خانگی رفته است اما همه منتظریم که شرایط به حالت عادی بازگردد، دوباره فیلم بسازیم و سینما را زنده ببینیم. نمی‌شود چراغ سینما را خاموش کرد بلکه باید در دوران پساکرونا با قدرت بیشتر آن عرصه را تجربه کنیم، هیچکس نمی‌تواند سینما را تعطیل کند چراکه سینمای ما آبروی سینمای دنیاست و نمی‌توان آن را در دنیا نادیده گرفت.

او در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر چاره‌ای جز ساخت سریال‌های نمایش خانگی نداریم. از نظر عقلانی ساخت فیلم سینمایی در شرایط فعلی توجیه منطقی، عقلانی و مالی ندارد؛ همان‌هایی که در عرصه نمایش خانگی شروع به فعالیت کرده‌اند به محض عادی شدن شرایط و بازگشایی مجدد به سینما هجوم خواهند آورد. حال خوبی که سینما دارد در هیچ مدیوم دیگری قابل دستیابی نیست.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است