«آبجی» یکی از مادرانه‌های سینمای ایران است/ لزوم حمایت از فیلم‌های اجتماعی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹
علیرضا تابش در حاشیه آیین آغاز نمایش «آبجی» مطرح کرد؛

«آبجی» یکی از مادرانه‌های سینمای ایران است/ لزوم حمایت از فیلم‌های اجتماعی

علیرضا تابش فیلم «آبجی» را یکی از مادرانه‌های سینمای ایران دانست که ملودرامی اجتماعی دارد.

به گزارش صبا، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه آیین آغاز نمایش فیلم سینمایی «آبجی» در سینماهای هنروتجربه گفت: فیلم سینمایی «آبجی» به بخشی از جامعه نگاه دارد که سهم‌شان در سینما و رسانه‌ها کم است. نگاه زنانه کارگردان و درک دردمندانه و درست او از موضوع فیلم، مخاطب را با فیلمی اجتماعی و متفاوت مواجه می‌کند.

تابش با اشاره به اهمیت آثار اجتماعی در سینمای ایران بیان کرد: در زمانه‌ای که بحران کرونا حیات سینما را به طور جدی تهدید می‌کند، برخی آثار مبتذل به راحتی ساخته و پخش می‌شوند، بازنمایی آثار اجتماعی در سینمای فرهنگی برای ما در اولویت بوده و هست اما این حمایت‌ها کافی نیست و به دلیل شرایط جامعه، نهادهای مسئول نظیر سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها، وزارت کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و… باید کمک کنند که فیلم‌های اجتماعی در سبد مصرف فرهنگی خانوار قرار بگیرد و فیلمسازانی که به این موضوعات می‌پردازند مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: در این سال‌ها سیاست بنیاد سینمایی فارابی حمایت از کارگردانان فیلم اولی و کارگردانان زن سینما است که مرجان اشرفی زاده هر دو ویژگی و البته داستانی متفاوت را داشت، به همین دلیل بنیاد سینمایی فارابی در تولید «آبجی» مشارکت چهل درصدی داشت. خرسندم که شاهد اکران فیلم در گروه هنروتجربه هستیم، هرچند که این فیلم می‌توانست زودتر از این‌ها و همان پنج، شش سال پیش اکران شود و امروز اکرانش در سینماهای گروه هنروتجربه غنیمت است. همچنین امیدوارم با حمایت صداوسیما و پخش تیزر از تلویزیون اطلاع‌رسانی‌های لازم برای دیده شدن فیلم صورت گیرد. با اکران آنلاین این فیلم طیف وسیع‌تری از مخاطبان می‌توانند با داستان و موضوع این فیلم ارتباط بگیرند.

وی با اشاره به توفیقات بین‌المللی فیلم «آبجی» خاطرنشان کرد: این فیلم در ۱۰ جشنواره بین‌المللی فیلم حضور داشته و افتخاراتی در عرصه بین‌الملل داشته‌ است که کسب جایزه بهترین فیلم از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «Action on Film» آمریکا، کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین‌المللی فیلم پکن توسط گلاب آدینه، کسب جایزه بهترین فیلم داستانی بلند از چهارمین جشنواره فیلم زنان «هرات»، کسب جایزه بهترین دستاورد هنری از بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم بروکلین برای نقش آفرینی گلاب آدینه، مهم‌ترین آن‌هاست.

تابش در پایان در توصیف فیلم تاکید کرد: این فیلم یکی از مادرانه‌های سینمای ایران است. ملودرامی اجتماعی که تنهایی، بیم و امید زندگی، معلولیت و دغدغه‌های یک مادر و زندگی فرزندانش را روایت می‌کند که توسط یک کارگردان زن سینما به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000