زمانی تلویزیون حکم دانشگاه را برای مردم داشت/ لزوم تشکیل اتاق های فکر موثر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
کوروش تهامی در گفتگو با صبا:

زمانی تلویزیون حکم دانشگاه را برای مردم داشت/ لزوم تشکیل اتاق های فکر موثر

کوروش تهامی با تشریح فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری از دلایل حضور کمرنگش در سریال‌های تلویزیونی سخن گفت.

کوروش تهامی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره فعالیت های اخیر خود در عرصه بازیگری بیان کرد: این روزها جلوی دوربین سریال شبکه نمایش خانگی «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی هستم. این سریال حدود ۷ ماه است که فیلمبرداری می شود و در حال حاضر روزهای پایانی فیلمبرداری را سپری می کند.

وی درباره نقش خود در این سریال توضیح داد: ترجیح می دهم درباره نقش خود در این سریال زمانی که کار پخش شد، صحبت کنم چرا که موضوع آن بهم پیوسته است و همه به هم مربوط می شود. اما می توانم بگویم به دلیل وسواس هایی که در انتخاب نقش هایم دارم، یک نقش خاص به من واگذار شد که از هیچ لحظه آن دریغ نکردم و کاملا با تمرین و فکر کردن زیاد روی نقش سعی کردم آن را اجرا کنم. نقش من در این سریال با تمام کارهایی که تاکنون بازی کرده ام بسیار متفاوت است.

بازیگر سریال «دل» از تجربه همکاری خود با منوچهر هادی به عنوان کارگردان این سریال گفت و یادآور شد: من منوچهر را از حدود ۱۷ سال پیش می شناسم اما متاسفانه هیچ گاه میسر نشد که با یکدیگر کار کنیم و اگر پیشنهادی  به من می کرد، من فرصت همکاری نداشتم. ولی خوشبختانه این فرصت در سریال «دل» برای من به وجود آمد و تجربه ای برای من شد که از آن راضی هستم.

تهامی افزود: «دل» اولین همکاری من با منوچهر هادی و یکی از شیرین ترین و دوست داشتنی ترین کارهایی است که از لحاظ ارتباط با کارگردان و دیگر عوامل انجام داده ام. منوچهر هادی در این سال ها کارهای زیادی ساخته است و به این مدل کارها اشراف کامل دارد. ارتباط او با همه عوامل بسیار خوب است و همه او را دوست دارند.

وی در ادامه درباره ویژگی های این سریال نیز عنوان کرد: سریال «دل» با کار گذشته منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی با نام «عاشقانه» متفاوت است. در این سریال به شدت جذابیت موضوع و کار برای سازندگان اثر از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده گرفته تا بازیگران و دیگر عوامل اهمیت داشته و تلاش خود را کرده اند جذابیت آن بیشتر شود. همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد سریال های شبکه نمایش خانگی زیاد شده است و خواه ناخواه رقابت ایجاد می شود، گروه سازنده سعی کرده اند در این رقابت جایگاه خوب خود را داشته باشند.

بازیگر سریال «دل» تاکید کرد: تمام افراد گروه تلاش خود را کرده اند که یک کار خاص و کاملا دیدنی به طوری که مخاطب دوست داشته باشد و آن را پیگیری کند، بسازند. از نظر من از همان قسمت اول که به پایان می رسد، تماشاگر احساس می کند با کار خاصی رو به رو است و قطعا آن را دنبال می کند.

تهامی که در سریال «محکومین ۲» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید ایفای نقش کرده است، درباره نقش خود گفت: من سال هاست که در تلویزیون سریال بلند کار نکره ام اما به دلایلی پیشنهاد بازی در این سریال را پذیرفتم. این سریال از نظر من متن جذابی دارد و من در یک اپیزود از این سریال بازی کردم و نقش خاصی در این سریال به من سپرده شد که یک فردی است که کمی مشکلات روان پریشی دارد و فکر نمی کنم در تلویزیون تا به حال این نقش را دیده باشیم.

بازیگر سریال «محکومین ۲» درباره تجربه همکاری خود با کارگردان این سریال نیز تصریح کرد: سیدجمال سیدحاتمی یکی از کارگردانان خوب و جوان کشور است که فردی همراه، همدل و اهل تعامل است و او دست من بازیگر را برای ارایه پیشنهادهایی درباره نقشم باز گذاشته بود. چرا که این نقش به دلیل آنکه حالت روانشناسانه داشت باید درباره آن خیلی فکر و سپس اجرا می شد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد بازی در سریال به او داده می شود اما خیلی به کار در تلویزیون فکر نمی کند، گفت: در حال حاضر سه فیلم سینمایی به من پیشنهاد شده است که فعلا درگیر خواندن متن ها هستم و یکی از آنها بیشتر از بقیه قطعی است و بقیه را به دست زمان سپرده ام. همچنین در حال حاضر مشغول خواندن یک نمایشنامه هستم که متن جذابی دارد و باید ببینم از لحاظ زمانی هماهنگی صورت می گیرد یا نه.

تهامی در پاسخ به این پرسش که چرا ترجیح می دهد کمتر در تلویزیون حضور داشته باشد، عنوان کرد: احساس می کنم تلویزیون یک زمانی جایگاه خاصی در میان مردم و مخاطبان داشت و در حال حاضر دیگر این جایگاه را از دست داده است. از دلایلی که من در حال حاضر راغب نیستم با تلویزیون همکاری کنم، یک کمبود زمان برای ساخت سریال است و دوم بودجه های کمی است که برای ساخته شدن سریال ها اختصاص پیدا می کند. همه بازیگران کارهایی داشته اند که پر مخاطب بوده، نظرات منتقدان را به خود جلب کرده و گاهی از آنها به عنوان منبع نیز استفاده می شود البته تنها به دلیل بازی بازیگران نیست بلکه کلیت اثر در جلب مخاطب اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: من احساس می کنم در حال حاضر کمتر تجربه ها اتفاق می افتد. یک زمانی تلویزیون حکم دانشگاه برای مردم داشت اما الان خیلی به جذابیت ها فکر نمی شود و به صورت روتین و اداری تلویزیون کار خود را انجام می دهد و برایم جالب است که چرا به بخش جذابیت های خود به جز چند برنامه خاص که تعدادشان انگشت شمار است، توجهی نمی کند. از آنجا که تلویزیون وظیفه اش این است که به سنین مختلف جامعه سرویس دهد و برنامه های مغذی برای تمام اقشار جامعه بسازد اما دیگر خیلی به مخاطبان، جذب مخاطب، جوانان و بقیه مردم در سنین مختلف توجهی نمی شود و سالهاست به صورت سیکل اداری و بدون مبنای خاصی حیات خود را ادامه می دهد.

بازیگر سریال «محکومین ۲» در پایان تاکید کرد: حیف است مهره های خوبی که یک زمانی در تلویزیون فعال بودند، کمتر در تلویزیون حاضر می شوند و همه ما کارهای خوبی در تلویزیون انجام داده ایم اما متاسفانه کارهای خوب کمرنگ و تبدیل به رویا شد. تلویزیون حتما باید در روند کاری خود تجدید نظر کند. امیدوارم چند اتاق فکر موثر در تلویزیون ایجاد شود و با علم به این قضیه که بخواهند به روزهای اوج و طلایی خود بازگردند، تصمیم گیری کنند و سریال های و فیلم های خوبی با کارگردانان، نویسندگان و تهیه کنندگان قابل، ساخته شود و ما هم با افتخار در اینگونه کارها حاضر می شویم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است