«دیوار چهارم» جایزه هیات‌داوران جشنواره انیمافست زاگرب را از آن خود کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۹

«دیوار چهارم» جایزه هیات‌داوران جشنواره انیمافست زاگرب را از آن خود کرد

هیات‌ داوران سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب جایزه بهترین فیلم تولید اول خود را به محبوبه کلایی برای ساخت انیمیشن «دیوار چهارم» اهدا کرد.

به گزارش صبا به نقل از گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب که در زاگرب برگزار شد، جایزه هیات‌داوران موسوم به «زلاتکو گرگیج» (Zlatko Grgić Award) به «دیوار چهارم» یکی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تعلق گرفت.

در بیانیه هیات داوران جشنواره انیمافست آمده است که فیلم ایرانی «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی برای تکنیک تجربی ارزنده‌اش که بیننده را به درون ذهن قهرمان داستان برده و همچنین تاکیدش بر پویایی خانواده و اصلاح سیاست‌های اجتماعی، به عنوان بهترین فیلم تولید اول در بخش موسوم به زلاتکو گرگیچ انتخاب شده است. زلاتکو گرگیچ که این جایزه به نام او اهدا می شود از بنیان گذاران و تئوریسین های اصلی مکتب زاگرب و خالق پروفسور بالتازار است.

برای نخستین بار است که انیمیشنی از ایران از این جشنواره مهم موفق به دریافت یک جایزه اصلی شده است و پیش از این تنها انیمیشن «آقای گوزن» موفق به دریافت تقدیرنامه از این فستیوال شده بود. «دیوار چهارم» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است