هفته تصویرگری ۹۸ در راه است/ نمایشگاهی از آثار یک تصویرگر تأثیرگذار | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰
رییس انجمن تصویرگران به صبا خبر داد:

هفته تصویرگری ۹۸ در راه است/ نمایشگاهی از آثار یک تصویرگر تأثیرگذار

علی بوذری مدیرعامل انجمن تصویرگران درباره جزییات برگزاری هفته تصویرگری سال 98 توضیحاتی ارایه کرد.

علی بوذری مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا،  از برگزاری «هفته تصویرگری» پاییز سال جاری در خانه هنرمندان ایران خبر داد و گفت: هفته تصویرگری ۱۰ آبان ماه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می کند و تا ۲۱ آبان ماه ادامه دارد و شامل بخش های مختلفی از جمله همایش کتاب های تصویری، نمایشگاه آثار اعضای انجمن، نمایشگاه آثار برگزیدگان نشان آبان و نمایشگاهی از آثار یک تصویرگر قدیمی و تأثیرگذار می شود.

وی درباره نمایشگاه آثار برگزیدگان «نشان آبان» توضیح داد: «نشان آبان» هر ساله در هفته تصویرگری به سه هنرمند و فعال عرصه تصویرگری اهدا می شود و سه نفری که سال گذشته در هفته تصویرگری، برنده سومین «نشان آبان» شدند شامل علی اکبر صادقی دارنده «نام آشنا»، کریم نصر دارنده «نام بزرگ» و مریم محمودمقدم دارنده «نام نو»، آثارشان در این بخش به نمایش گذاشته می شود.

بوذری درباره برگزاری نمایشگاهی از آثار یکی از هنرمندان قدیمی و پیشکسوت تصویرگری ایران هم بیان کرد: برگزاری نمایشگاهی از یک هنرمند قدیمی و تأثیرگذار از جمله برنامه های ما در هفته تصویرگری است اما هنوز نام این تصویرگر به طور قطعی مشخص نشده است.

این هنرمند تصویرگر همچنین از برگزاری نشست های تخصصی در هفته تصویرگری خبر داد و افزود: در هفته تصویرگری از برنامه نظام نامه و تعرفه انجمن رونمایی می شود و دومین همایش کتاب های تصویری هم برگزار خواهد شد.

وی درباره بخش همایش این رویداد توضیح داد: بخش همایش کتاب های تصویری  هر دو سال یک بار برگزار می شود که دو سال پیش دوره اول آن برگزار شد و بسیار با استقبال مواجه شد و کتاب آن هم به چاپ رسید. به طوری که این کتاب اکنون جزو معدود منابع کتاب های تصویری محسوب می شود و با توجه به این تجربه، امسال دومین دوره آن را برگزار خواهیم کرد. دو سال قبل این همایش بیشتر در حوزه تعاریف برگزار شد به این دلیل که کتاب های تصویری تقریبا پدیده ای نو در ایران محسوب می شود و تئوریزه کردن کتاب تصویری موضوع جدیدی است که دو سال قبل به آن پرداختیم و  امسال بیشتر روی مصداق های آن و تاثیر آثار تصویرگرانی که روی کتاب های تصویری کار کرده اند، کار خواهیم کرد.

مدیرعامل انجمن تصویرگران در پایان از آماده انتشار بودن فراخوان هفته تصویرگری سال ۹۸ خبر داد و گفت: برنامه ریزی نهایی هفته تصویرگری انجام شده است و احتمال زیاد فراخوان آن را روز شنبه ۹ شهریورماه منتشر خواهیم کرد اما ممکن است تا روز شنبه باز هم تغییرات جزئی را در فراخوان و برنامه های این هفته داشته باشیم.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است