۱۹۰۴ اثر به نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران رسید/ حضور پررنگ بانوان در رویداد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

۱۹۰۴ اثر به نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران رسید/ حضور پررنگ بانوان در رویداد

دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران از ارسال ۴۴۱۱ اثر از ۱۹۰۴ هنرمند به بخش «سراسرنما» این رویداد خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران، نهمین دوره دوسالانه ملی نقاشی ایران در سه بخش «سراسرنما» (panorama)، «گفتگو» (forum) و «کیوریتوریال» (curatorial) برگزار خواهد شد.

۱۴۳۳ شرکت کننده در نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران بانوان هستند که در مقایسه با ۴۷۱ نفر از مردان در این رویداد، سهم ۷۵ درصدی شرکتکنندگان را به خود اختصاص دادند.

۸۱۱ نفر از این شرکت‌کنندگان دارای مدارک کارشناسی هستند که بالاترین حجم ارسال‌کنندگان آثار را تشکیل دادند و به ترتیب ۷۶۵ شرکت‌کننده دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۸۴ نفر با مدرک دیپلم، ۹۰ نفر با مدرک فوق دیپلم و ۵۴ نفر با مدرک دکتری آثار خود را به نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران ارسال کردند.

استان تهران با ۱۰۱۳ شرکت کننده همچون سال‌های گذشته بیشترین تعداد استقبال از این رویداد را به خود اختصاص داده است و به ترتیب استان البرز با ۱۴۰ نفر، اصفهان با ۱۱۹ نفر، خراسان رضوی با ۹۰ نفر، فارس با ۷۳ نفر، مازندران با ۶۷ نفر، گیلان با ۵۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۴۷ نفر، کرمان با ۳۶ نفر، خوزستان با ۳۱ نفر، سمنان با ۲۴ نفر، زنجان با ۲۱ نفر، همدان با ۱۹ نفر، قزوین با ۱۸ نفر، یزد با ۱۸ نفر، کردستان با ۱۶ نفر، کرمانشاه با ۱۵ نفر، قم با ۱۳ نفر، لرستان با ۱۳ نفر، اردبیل با ۱۲ نفر، آذربایجان غربی با ۱۰ نفر، بوشهر با ۹ نفر، هرمزگان با هشت نفر، مرکزی با هفت نفر، ایلام با ۶ نفر، چهارمحال بختیاری با ۶ نفر، سیستان و بلوچستان با پنج نفر، کهگیلویه و بویراحمد با پنج نفر، خراسان شمالی با چهار نفر، گلستان با چهار نفر و خراسان جنوبی با یک نفر در این رویداد حضور دارند.

آثار بخش «سراسرنما» که از طریق فراخوان دریافت شد، با هدف اعتلای رسانه نقاشی به طور خاص و هنرهای تجسمی به طور عام در کنار ایجاد بستری برای نمایش بخشی از صحنه هنر ایران در حوزه هنرهای تجسمی برای زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان ایران و همچنین رشد فرهنگ بصری مخاطبان در سطوح مختلف جامعه و گسترش ظرفیت بیان هنری برگزار می‌شود.

انتخاب آثار برای شرکت در بخش «سراسرنما»ی دوسالانه طی ۲ مرحله انجام می‌شود که آمار ارسال‌کنندگان در این گزارش اعلام شد و مرحله انتخاب نهایی هنرمندان، پس از مرحله داوری از سوی دبیرخانه  اطلاع‌رسانی خواهد شد و پذیرش اثر در این مرحله به معنای راهیابی اثر به نمایشگاه بخش «سراسرنما»ی دوسالانه نیست.

آثار رسیده به دبیرخانه این دوره از دوسالانه در اختیار هیات انتخاب قرار گرفته و آن‌ها از ۲۰ تا ۲۴ خردادماه جاری به صورت فردی آثار را انتخاب کرده و در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد به صورت حضوری و با رای جمعی آثار را برای حضور در این رویداد در محل موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر انتخاب خواهند کرد.

انجمن هنرمندان نقاش ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بخش «سراسرنما» نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران را در شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه برگزار خواهد کرد.

اعضای هیات انتخاب این دوره از دوسالانه نقاشی عبارتند از فرح اصولی، علیرضا آدم‌بکان، فریدون امیدی، بهزاد حاتم، داریوش حسینی، رزیتا شرف‌جهان، علی نصیر.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است