نمایشگاه عکس «شب پیداست» تا ۱ تیرماه تمدید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

نمایشگاه عکس «شب پیداست» تا ۱ تیرماه تمدید شد

«شب پیداست» نمایشگاه انفرادی عکس طاها قوچکانلو تا 1 تیر ماه در گالری شیرین تمدید شد. 

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی عکس طاها قوچکانلو با عنوان «شب پیداست» تا ۱ تیر ماه در گالری شیرین تمدید شد.

این نمایشگاه ابتدا قرار بود تا پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه برقرار باشد که تا ۱ تیر ماه تمدید شد.

در بیانیه «شب پیداست» به قلم طاها قوچ‌کانلو آمده است: «امروزه بسیاری از مردم با زندگی در شهرهای بزرگ، زیر گنبدی بزرگ به اسم آلودگی نوری، ارتباط‌شان با آسمان گسسته شده­ است و ممکن است بسیاری از آن‌ها هیچگاه تا آخر عمر، تجربه دیدن آسمان پرستاره شب را نداشته باشند. از یاد بردن آسمان تراژدی بزرگی‌ست زیرا آسمان همانی‌ست که تمامی تحولات زمین ما را در خاطره دارد و تمامی نشانه‌هایش در زندگی تمامی ملت‌ها از دیرباز نقش بازی‌کرده است. آسمان همانی‌ست که هنوز هم انسان‌های عاشق خود را از حصار شهرها خارج کرده تا با نظاره این طبیعت شگفت‌انگیز، درست همان چیزی را ببینند که پیشینیان‌شان دیده‌اند و یا با چند ساعت تاخیر، تقریبا همانی را ببینند که اقوام مختلف در جایی دیگر از این کره خاکی، آن را به نظاره نشسته‌اند. بر همین اساس از سال­‌ها پیش تصمیم گرفتم تا با سفر به نقاط منحصر به فرد در ایران و جهان و عکاسی از مناظری بدیع زیر آسمان شب، این تجربه را با مردم شهری به اشتراک بگذارم تا این تصاویر پلی باشد برای پیوند دوباره انسان و آسمان و این همان مسیری‌ست که من و همکارانم در پروژه بین‌المللی جهان در شب، با شعار «یک مردم، یک آسمان»، در آن قدم برمی‌­داریم.

حالا در اینجا، درست در میان هیاهو و تمام نورهای شهر تهران «شب پیداست». مجموعه‌ای از تصاویر که شما را با من در سفر به مکان­‌هایی با مناظر بدیع، همراه می­‌کند و زیر چتر پرستاره آسمان قرار می‌­دهد. اینجا می‌­توان روبروی هر منظره ایستاد و خود را درون آن دید. اکنون در این فضا شاید راحت­‌تر بتوان مفهوم این جمله را درک کرد که «شب جهانی را پنهان و عالمی را آشکار می­‌کند.»

مخاطبان می‌توانند همه روزه بجز دوشنبه‌ها از نمایشگاه «شب پیداست» در گالری شیرین به آدرس تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج بازدید کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است