دیوارنگاری‌های بزرگراه امام علی (ع) ساماندهی می‌شوند/ لزوم توجه به بهبود کیفیت فضا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴

دیوارنگاری‌های بزرگراه امام علی (ع) ساماندهی می‌شوند/ لزوم توجه به بهبود کیفیت فضا

هیات داوران دیوارنگاری ساماندهی بصری بزرگراه امام علی (ع) از بین ۲۰۹ اثر ارسال شده به دبیرخانه این رویداد ۱۷ اثر توسط کمیته تخصصی هنرهای شهری انتخاب شد تا در مرحله بعد اصالت و ویرایش آثار توسط سایر بخش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، جلسه داوری آثار دیوارنگاری ساماندهی بصری بزرگراه امام علی (ع) با حضور اعضای کمیته تخصصی هنرهای شهری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مصطفی سلطانی زرندی مدیر هنری و اجرایی پروژه به توضیح فراخوان این رویداد پرداخت و در این باره گفت: همانطور که می‌دانید بزرگراه امام علی (ع) به لحاظ بصری دچار اغتشاشات بصری و بی‌نظمی‌هایی است که فضای دیداری آن را به لحاظ یکپارچگی با مشکل رو به رو کرده است، به همین خاطر و با نگاه ساماندهی بصری در این بزرگراه، این فراخوان منتشر شد.

او ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) دارای ۳۸ کیلومتر گستردگی است، به همین دلیل این پروژه در چند فاز مد نظر قرار گرفت که این فراخوان مربوط به فاز نخست آن است و به بخش آشفته‌تر و بی‌نظم‌تر اتوبان می‌پردازد.

مدیر هنری و اجرایی پروژه بزرگراه امام علی (ع) تصریح کرد: با هدف ارتقا کیفیت بصری شهر در بزرگراه امام علی(ع) این فراخوان در سه موضوع، توجه به مضامین متناسب با نام مقدس بزرگراه، موضوع آزاد و مرمت دیوارنگاری شهدا تنظیم شده است.

سلطانی زرندی در پایان بر لزوم توجه به بهبود کیفیت فضا تاکید خاطرنشان کرد: علاوه بر بهبود کیفیت فضا، مباحثی نظیر پیوستگی منظر، هویت مکان، موقعیت شناسی و توجه به محدودیت زمانی و دیداری مخاطب سواره در این پروژه بسیار اهمیت دارد.

رضا شکوری هنرمند معمار و عضو کمیته تخصصی هنرهای شهری تهران بر لزوم توجه به یکپارچگی آثار انتخابی تاکید کرد و گفت: پراکندگی ذهن ویژگی و طبیعت ذهن یک هنرمند است اما باید در انتخاب آثار به وحدت و یکپارچگی این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سید حسن سلطانی دیگر عضو کمیته تخصصی هنرهای شهری تهران به تنوع بالای آثار دریافتی اشاره و مطرح کرد: شاید لازم بود که چارچوب‌هایی برای رویه اجرا و سبک هنرمند یا نگاه انتزاعی و رئال کار به هنرمندان ارایه می‌کردیم تا آثار اندکی منسجم‌تر شکل می‌گرفت.

در پایان این جلسه داوری آثار در ۲ مرحله توسط آرای خسرو خسروی هنرمند نقاش، عباس اکبری نقاش، رضا شکوری معمار، علیرضا زند وکیلی و سید حسن سلطانی بررسی شد و هفت اثر در بخش موضوع آزاد، هفت اثر با موضوع مضامین متناسب با نام بزرگراه امام علی (ع) و سه اثر در بخش مرمت و بازپیرایی دیوارنگاری‌های شهدا از ۱۶ هنرمند انتخاب شدند تا در مرحله بعد اصالت سنجی آثار نیز مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است