«علی موسیو» به آخر تصویربرداری رسید/ دیکتاتور کودکانه گریست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

«علی موسیو» به آخر تصویربرداری رسید/ دیکتاتور کودکانه گریست!

مستند «علی مسیو» به کارگردانی مسعود میر درباره یکی از چهره‌های جنبش مشروطیت است.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «علی مسیو» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراحل نهایی تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد و به تازگی وارد مراحل مقدماتی موشن گرافی و تدوین شده است. محمد فرطوسی تهیه‌کننده و محمد مقدم مشاور این پروژه هستند.

مسعود میر روزنامه‌نگاری‌ست که با کارگردانی «علی موسیو» به دنیای مستندسازی وارد شده است. همچنین محسن اسحقی، مهدی مرادپور و مریم فرهمند به ترتیب مسئولیت پژوهش، تصویربرداری و هماهنگی اجرایی مستند «علی مسیو» را بر عهده دارند.

«علی موسیو» شناختنامه‌ای مصور است برای معرفی و غبار زدایی از شخصیتی که جنبش مشروطه بدون درایت، حمایت و اصالت او حتی در همان حد محدود هم به ثمر نمی‌شست.

علی مسیو با سازماندهی ارتشی سری از میان وطن پرستان و آزادیخواهان آذربایجان با عنوان مرکز غیبی، سنگ مقاومت در تلاش برای وقوع انقلاب و البته شکستن محاصره تبریز را بنا گذاشت و در این راه از مال و جان و فرزندان خود گذشت.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: «مردم شهر در انتظار آزادی بودند و کشور در حسرت آبادی. فرمان که امضا شد دیکتاتور کودکانه گریست و هزینه اتمام دلگیری‌اش شد حصر و حبس. جماعت به شهر محبوس شدند و محتاج گندم و حاکمان ضیافت آهن و آه به راه انداختند و مشعوف سرکوب. دوباره مردی برخاست تا تاریخ شرمنده آیندگان نماند. او شد رهبر مرکز غیبی و این آغاز گمنامی او بود که تا امروز به درازا کشیده است…»

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است