پیام تسلیت مدیران و انجمن ها برای درگذشت علی مرادخانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳

پیام تسلیت مدیران و انجمن ها برای درگذشت علی مرادخانی

مدیران و انجمن‌های فرهنگی و هنری با انتشار پیام‌هایی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفتند.

به گزارش صبا، مدیران و انجمن‌های فرهنگی و هنری با انتشار پیام‌هایی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت.
حسینی در این پیام برای درگذشت مرادخانی، معاون سابق امور هنری و مدیر موزه موسیقی نوشته است:
«چلچراغ هنر انقلاب، سوگوار سزاوارمردی  شد که جانی جدا از جان‌ هنر نداشت. همه‌ی عمر به مدارا و مردم‌داری زیست و در خلعت خدمت به هنر، یگانه بود و هیچ همتا نداشت. “علی مرادخانی” به خداوندگار هنر پیوست و نام او از پس بسیار خیراندیشی‌ها و همراهی‌ها و هموارسازی‌ها به نیایش شنیده خواهد شد که کارنامه‌ی هنر انقلاب سرشار از مراقبت‌ها و مجاهدت‌های آن بزرگ‌مرد فقید است. به درد و اندوه و حسرت، جامعه‌ی سوگوار هنر بدرقه‌اش خواهند کرد که: مرگ چنین خواجه نه کاری‌ست خرد»

 

پیام تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در پی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام تسلیتی از سوی محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.
متن پیام به این شرح است:

«باسمه تعالی

متأسفانه باخبر شدیم که یکی از مدیران باسابقه هنری و همراه و همنشین همیشگی هنرمندان، مرحوم  علی مرادخانی، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، لبیک گفته است.  و به راستی جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی نیست…

ثمرات معنوی و سابقه سال‌های متمادی حضورش در دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در کنار هنرمندان این مرز و بوم ،  جاودان خواهد ماند.

در پایان درگذشت  جناب آقای علی مرادخانی را به همسر و فرزندان محترم ایشان، دوستداران و خانواده بزرگ هنر هنر تعزیت و  تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار منان، علو درجات و آرامش ابدی برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.»

 

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

قادر آشنا با ارسال پیامی درگذشت علی مرادخانی – معاون پیشین امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – را که بر اثر بیماری کرونا درگذشت تسلیت گفت.

متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت غم‌انگیز جناب آقای «علی مرادخانی» که سال‌ها خادم عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی بودند، اندوه فراوانی برای بنده و همه همکاران ایشان در معاونت امور هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی ایجاد کرد.

بدون تردید سال‌ها زحمات ایشان در مجموعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه در کسوت مدیریت حوزه موسیقی و چه در مقام معاون وزیر را نمی‌توان در گذر زمان به فراموشی سپرد.

اجر این زحمات در کنار لبخند آرام‌بخش و همیشگی ایشان به مخاطبانشان نزد خالق بی‌همتا محفوظ خواهد ماند و بر سفره پربرکت صالحان و ائمه اطهار میهمان باشند. ان‌شاءالله…

این مصیبت را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنرمندان کشور عزیزمان تسلیت می‌گویم و از پرودگار رحمان و رحیم برای بازماندگان صبر جزیل خواهانم.»

پیام تسلیت مدیر کل هنرهای تجسمی
هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت علی مرادخانی، رئیس موزه موسیقی و معاون پیشین امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.
مظفری در این پیام آورده است:
«ضایعه درگذشت  مرادخانی، تمامی اهالی فرهنگ و هنر را متاثر و غمگین کرد. این اتفاق ناگوار را به خانواده محترم مرادخانی ،جامعه فرهنگ و هنر و اهالی رسانه تسلیت عرض می کنم.
علی مرادخانی سال ها در منصب های دولتی برای هنرمندان و هنردوستان فعالیت های ارزنده ای را به سرانجام رساند. باشد که خدا به خانواده محترم ایشان صبرجمیل اعطا فرماید و روح ایشان قرین رحمت و مغفرت الهی قرار گیرد.»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی

مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی طی پیامی درگذشت زنده‌یاد علی مرادخانی معاون اسبق امور هنری وزارت ارشاد و مدیر موزه موسیقی را تسلیت گفت.

متن پیام مدیرعامل بنیاد رودکی بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است.

هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد؛ زنده یاد «علی مرادخانی» مونس و پناه و همراه اهالی هنر بود و کارنامه او در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، ممتاز و درخشان.

به نمایندگی از بنیاد فرهنگی هنری رودکی، این غم بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحوم، هنرمندان و هنردوستان تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال توان و توشه‌ای درخور برای به ثمر نشاندن دغدغه‌های والای این مدیر فرهنگی به ما عنایت فرماید. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را خواستاریم.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل انجمن موسیقی ایران

علی نیکنام انزابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن علی نیکنام انزابی چنین آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت به هنر پیوند خورده و کوچ ابدی او به معنای وداع با مسوولی است که چند دهه تلاش و حضور مستمر و تاثیرگذار او در عرصه هنر، فرصت‌هایی را برای هنر و موسیقی کشور فراهم کرده است.

اینجانب فقدان این مدیر زحمت‌کش را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه موسیقی تسلیت گفته و از درگاه حضرت حق شادی و رحمت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان گرامی مسئلت دارم.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت 

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن نیکنام حسینی پور چنین آمده است:

«اوست باقی

در سرنوشت گل دوروزی رقم زدند

روزی به باغ آمد وروزی زباغ شد

در کمال تاسف و تاثر، خبر درگذشت مدیر لایق و شایسته فرهنگی زنده یاد علی مرادخانی که سنگ صبور اهالی هنر بود و در اخلاق‌مداری، ایده‌پردازی و عملیاتی کردن آنها شهره بود، جامعه هنری و اهالی فرهنگ و هنر را در سوگ و اندوه فرو برد…

جامعه هنری ایران سربلند بار دیگر عزادار مدیری صدیق وساعی شد که تا جان در بدن داشت، برای اعتلای اندیشه و فرهنگ و هنر این کهن مرزوبوم همت گماشت، او انسانی شریف و توانمند و هنرمند اهل دل بود و حضورش همواره ملجاء و مآوایی برای اهالی هنر بود که خود در حلقه شیدایی عشق و شوریدگی ارادتی تام و تمام داشت . امروز حیات والا و شگفت‌انگیز مردی تکرارناپذیر از تبارِ خدمت به پایان رسید و یاد و یادگارهای عزیزش برای ما جاودانه شد.

کسی که رسالتش را به بهترین شکل ممکن به اتمام رساند و تا همیشه در ذهن و زبان هنرمندان باقی خواهد ماند. تقدیر چنین رقم خورد و این نیکمرد نیک آیین از زمین گسست و به آسمان پیوست.

اینجانب از طرف خیل عظیم دوستان و دوستداران ایشان در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، این مصیبت اندوهناک را به اهالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح این عزیز آرامش و برای خانواده اش صبر و شکیبایی خواستارم.

ای دریغا چه گلی ریخت به خاک
چه بهاری پژمرد!
چه دلی رفت به باد
چه چراغی افسرد.

نیکنام حسین پور
۱۷ خرداد ۱۴۰۰»

 

پیام تسلیت دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت.
محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت علی مرادخانی نوشت:
«علی مرادخانی از مدیران باسابقه هنری است که سال ها به فرهنگ و هنر کشور خدمت و برای تداوم و توسعه فعالیت ها و جریان پویای هنر تلاش کرد. بی تردید خدمات ارزشمند زنده یاد مرادخانی برای هنر و موسیقی ماندگار است.

درگذشت علی مرادخانی را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد مرادخانی از درگاه خداوند متعال علو درجات را خواهانم.»

پیام تسلیت مدیر تماشاخانه سنگلج

پریسا مقتدی مدیر تماشا خانه سنگلج با پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون پیشین امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که بر اثر عوارض بیماری کرونا درگذشت، تسلیت گفت.

او در این پیام نوشته است:

«در آخرین روزهای بهار ۱۴۰۰ مردی بهاری در گشاده‌رویی و مدیری ارشد با اندیشه شکوفا، رخت این زندگی را از تن به در برد و به دیدار حق شتافت.

جامعه هنری بخصوص خانواده تئاتر و موسیقی نه فقط مدیر که یکی از همراهان خود را بدرقه می‌کند و این غم بزرگی است.

مدیریت تماشاخانه سنگلج ضمن آرزوی آمرزش الهی از درگاه خداوند مهربان خدمت خانواده عزیز ایشان و جامعه هنری عرض تسلیت دارد.»

 

پیام تسلیت انجمن کارگردانان سینمای ایران

انجمن کارگردانان سینمای ایران طی پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن پیام انجمن کارگردانان سینمای ایران آمده است:

«در طول تاریخ فرهنگ و هنر ایران هنر و هنرمند به درجه‌ایی از والایی نرسیده است الا به یمن حضور افرادی فهیم و آگاهی که شرایط این والایی را فراهم کردند. کسانی که خود خلق نکرده‌اند اما خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بوده‌اند. علی مرادخانی یکی از آن معدود مدیران فرهنگ بود که در شرایطی که هنرمند اصیل پشت درهای بسته و از همه طرف نه شنیده، آغوشش همیشه گشوده بود. حالا رفتنش با بهت و ناباوری از کرونا، بار دیگر نشان داد چقدر مردان و زنان فرهنگ و هنر و موسیقی، داغدارش هستند.
انجمن کارگردانان سینمای ایران این سوگ را به خانواده و مردمان صبور میهن و موزه موسیقی تسلیت می‌گوید.»

 

پیام تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

درمتن پیام انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

درگذشت تاسف برانگیز و نا باورانه فرهیخته هنر دوست وانسان گرانمایه زنده نام علی مرادخانی موجبات تالم خاطر اهالی فرهنگ، هنر و اندیشه را فراهم آورد.

بی‌شک حسن خلق و روحیه تعامل حداکثری با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف فرهنگی هنری و ارتباط گسترده و سازنده با اصحاب شریف فرهنگ و هنر ایران زمین، از جمله نقاط مثبت کارنامه مدیریتی ایشان به شمار می‌رود.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت فقدان این عزیز سفر کرده به بازماندگان و خانواده محترم ایشان، از خداوند متعال برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی آرزومند است.»

علی مرادخانی صبح امروز ۱۷ خرداماه ۱۴۰۰ در پی عوارض ابتلا به کرونا درگذشت.

این خبر در ادامه و با صدور پیام‌های جدید بروزرسانی می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/938/668/000
  • بی‌بدن
    28/870/338/000
  • سال گربه
    22/546/088/000
  • آپاراتچی
    4/462/970/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/640/386/500
  • پرویز خان
    3/328/739/500
  • نوروز
    3/210/631/000
  • مست عشق
    3/202/755/000
  • آسمان غرب
    3/124/559/000