دیگر نیازی به گرفتن ویزا برای سفر گروهی گردشگری به روسیه نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷

دیگر نیازی به گرفتن ویزا برای سفر گروهی گردشگری به روسیه نیست

موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ امضا شد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و آژانس فدرال گردشگری روسیه، با هدف اجرای مفاد «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقد شده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ را برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ امضا کردند.

توسعه همکاری‌های بلندمدت سودآور متقابل میان شرکت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، توسعه همکاری‌های درون منطقه‌ای در حوزه گردشگری، تبادل اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان پیشرفت در اجرای موافقت‌نامه و نیز تبادل منظم اطلاعات مربوط به امنیت گردشگران در قلمرو دو کشور از جمله بندهای این موافقتنامه است.

۲ کشور متعهد شدند به منظور صدور روادید گروهی، فهرست شرکت‌های گردشگری معتبر را که در چارچوب موافقتنامه حق فعالیت دارند، با ذکر نام نهادهای هماهنگ‌کننده، شماره ثبت این شرکت‌ها، اطلاعات تماس و همچنین نمونه مهرهای نهادهای هماهنگ کننده و شرکت‌های گردشگری را سالیانه با یکدیگر مبادله کنند.

این «موافقتنامه» یک معاهده بین‌المللی محسوب نشده و برای هیچ یک از طرف‌ها تعهد و حقی را که براساس قوانین بین‌المللی باشد، ایجاد نمی‌کند و اجرای آن باید مطابق با مقررات ۲ کشور صورت پذیرد.

هر گونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر این برنامه اجرایی، با مذاکره میان طرف ها، از طریق مجاری دیپلماتیک، حل و فصل خواهد شد.

این برنامه از تاریخ اجرای «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ شمسی، ۲۸ مارس ۲۰۱۷ میلادی، تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی قابل اجرا است.

انتهای پیام/

یک نظر