کارگردان چینی: مقایسه‌ام با کیارستمی لذت‌بخش‌ست/ فرهادی و هانکه بت‌هایم هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶

کارگردان چینی: مقایسه‌ام با کیارستمی لذت‌بخش‌ست/ فرهادی و هانکه بت‌هایم هستند

شی رویی فیلمبردار و کارگردان چینی در مصاحبه با ورایتی از حسش درباره مقایسه فیلمش با کارهای کیارستمی گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا ، شی رویی فیلمبردار چینی فیلم «گل های آفتابگردان» (۲۰۰۵) که با نخستین فیلمش با عنوان «روز تمام است» به جشنواره روتردام آمده است، در گفتگو با ورایتی نسبت به مقایسه کار جدیدش با سینمای کیارستمی واکنش نشان داد.

رویی که فارغ التحصیل آکادمی فیلم «پکن» است، این روزها با فیلم «روز تمام است» به جشنواره روتردام هلند آمده است. فیلم «روز تمام است» داستان دختر ۱۲ ساله ای را روایت می کند که به همراه دوستانش برای فرار از روستای زیبا اما فقرزده شان تلاشی بیهوده می کند.

در بخشی از مصاحبه ورایتی با این سینماگر چینی، درباره مقایسه فیلم این فیلمساز با سبک کارهای عباس کیارستمی فیلمساز نامدار کشورمان و این که او چه فیلمسازهایی را ستایش می کند، پرسیده می شود. رویی در واکنش به پرسش چنین می گوید: مقایسه با کیارستمی لذت بخش است، فیلم های او یک قدرت ذاتی دارند، البته بت اولیه من در سینما آندری تاکوفسکی بود، در ادامه وونگ کار بعد میشاییل هانکه، اصغر فرهادی، کریستین مونجیو، نوری بیلگه جیلان، سمیح کاپلان اوغلو با کارهایش مثل «شیر»، «عسل» و «تخم مرغ»، این نقش را برایم ایفا کردند.

این کارگردان چینی درباره وجه مشترک این فیلمسازان چنین اظهارنظر می کند: وجه اشتراک همه این فیلمسازان این است که در اولین مشاهده فیلم هایشان به چیزی نخواهید رسید با این حال می خواهید دوباره آنها را تماشا کنید. این کارگردان ها با در دست گرفتن احساسات انسانی، داستان هایشان را به خوبی تعریف می کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است