اثر ترمیم نشده صادق تبریزی در حراج بونامز به فروش رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۱

اثر ترمیم نشده صادق تبریزی در حراج بونامز به فروش رفت

در حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز اثری از صادق تبریزی پیشگام فقید مکتب سقاخانه در کنار آثاری دیگر از هنرمندان این مکتب با استقبال خریداران روبه رو شد.

به گزارش صبا، حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز در حالی دوم ژوئن ۲۰۲۱ مصادف با چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در نیوبوند استریت لندن برگزار شد که اثری از صادق تبریزی پیشگام فقید مکتب سقاخانه در کنار آثاری دیگر از هنرمندان این مکتب با استقبال خریداران روبه رو شد.

در این حراج ۲ اثر از تبریزی عرضه شده بود که تابلوی «دو اسب‌سوار» مربوط به دهه ۷۰ میلادی که با تکنیک رنگ روغن روی بوم در ابعاد ۷۵ در ۱۰۶ سانتی متر  اجرا شده بود به قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش رفت؛ این در حالی است که این اثر به وضوح دارای ریختگی و شکستگی رنگ بود و بدون ترمیم در این حراج شرکت داده شده بود.

اثر دیگر این هنرمند با عنوان «زنان اسب‌سوار» نیز در ابعاد ۷۰ در ۷۰ سانتی متر مربوط به دهه ۹۰ میلادی به رقم ۹۸۰۰ دلار فروخته شد.

در این حراج گران‌ترین اثر ایرانی تابلوی «زمین لرزه» از حسین زنده رودی به ابعاد ۱۵۰ در ۱۳۴ سانتی متر مربوط به سال ۱۹۷۱ میلادی بود که به مبلغ ۲۳۰ هزار دلار فروخته شد. تابلویی از منوچهر یکتایی به رقم ۷۴ هزار دلار، تابلویی از حسین کاظمی به مبلغ ۵۲ هزار دلار و مجسمه‌ برنزی از پرویز تناولی به رقم  ۳۵ هزار دلار  جزو گران‌ترین آثار ایرانی این حراج بودند.

اثری از کاظم حیدر ( ۱۹۸۵- ۱۹۳۲ ) هنرمند فقید عراقی با عنوان «قلب شهید» با رقم ۸۴۶ هزار دلار به عنوان گران‌ترین اثر به فروش رفته این حراج شناخته شد و اثر  جواد سلیم (۱۹۶۱-۱۹۱۹) دیگر هنرمند فقید عراقی هم ۶۲۷ هزار دلار به فروش رسید.

حراج هنر مدرن و معاصر بونامز در حالی برگزار شد که بر خلاف حراج‌های مشابه، نه به صورت آنلاین و برخط که به شکل حضوری و با حضور پر شمار خریداران و مجموعه‌داران عرب برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است