اکران «اینجا هم باران می‌بارد» مطلوب نبود/ مستند ناصر ملک‌مطیعی در تدوین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
نادر طریقت در گفتگو با صبا:

اکران «اینجا هم باران می‌بارد» مطلوب نبود/ مستند ناصر ملک‌مطیعی در تدوین

نادر طریقت از رسیدن مستند «ابرمرد سینمای ایران» که در آن به زندگی ناصر ملک‌مطیعی می‌پردازد، به مرحله تدوین خبر داد.

نادر طریقت کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا  درباره فعالیت‌های اخیر خود اظهار کرد: «اینجا هم باران می‌بارد» آخرین فیلم من است که قبل از عید و در شرایط کرونایی روی پرده رفت و اکران آن در آن شرایط مطلوب نبود اما ما با هدف اینکه چراغ سینما روشن بماند تن به اکران دادیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا حمایت های دولتی شامل حال فیلمش شد، توضیح داد: هرچند قول‌هایی داده شد مبنی بر اینکه فیلم‌هایی که در آن مقطع به نمایش در‌می‌آید شامل کمک‌هایی خواهند شد ولی تا به امروز کمکی دریافت نکرده‌ایم.

این نویسنده و کارگردان درباره کارهای جدیدش نیز گفت: در وضعیت موجود فیلم سینمایی ساختن شاید توجیه منطقی نداشته باشد برای همین تا بهتر شدن شرایط صبر خواهم کرد، هر چند سعی کردم با تولید و ساخت آثار مستند فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهم.

طریقت با بیان اینکه در اولین مستندش سراغ دوبله رفته است، تصریح کرد: «مخمصه در دوبله» عنوان مستندی است که هم‌اکنون توسط پویان دوستدار تدوین آن انجام می‌شود. این فیلم درباره اتفاقاتی است که در حین دوبله فیلم «مخمصه» با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو رخ داده است. علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این اثر را هم برعهده گرفته‌ام.

طریقت درباره کار دومش در حوزه مستند که قبلا خبر آن را به صبا داده بود، توضیح داد: مستند دیگری با نام «ابرمرد سینمای ایران» ساخته‌ام که این کار نیز در مرحله تدوین قرار دارد. موضوع این مستند ناصر ملک مطیعی اسطوره سینمای ایران است، در این کار مصاحبه‌ای با او در زمان حیاتش انجام شده است که از بخش‌هایی از آن در «ابرمرد سینای ایران» استفاده کرده‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مستند دیگری با عنوان «میهمانی در بهشت» نیز ساخته‌ام که به زودی توسط پویان دوستدار تدوین خواهد شد. در این مستند به یکی از آثار قدیمی تاریخ سینما یعنی فیلم «شب‌نشینی در جهنم» ساخته ساموئل خاچیکیان پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است