«فصل انگورها» به چند جشنواره بین المللی می رسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
فرزانه قبادی در گفتگو با صبا:

«فصل انگورها» به چند جشنواره بین المللی می رسد

فرزانه قبادی درباره حضور انیمیشن خود با نام «فصل انگورها» در جشنواره های بین المللی توضیحاتی را ارایه کرد.

فرزانه قبادی کارگردان آثار انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا  درباره تازه ترین حضور اثر اخیرش با عنوان «فصل انگورها»در جشنواره های بین المللی گفت: در ماه سپتامبر این انیمیشن در چند جشنواره بین المللی مانند جشنواره «هنر برای صلح» که در ایران برگزار می شود و جشنواره wow  اینترنشنال تونس حضور خواهد داشت.

این کارگردان ایده های تازه خود نیز توضیح داد: در حال حاضر ایده ای در ذهن دارم که درباره درگیری یک فرد با دوران کودکی خود است، به محض آنکه به مرحله فیلمنامه برسم، قصد دارم با چند شرکت برای ساخت این انیمیشن مذاکره کنم.

قبادی درباره کیفیت آثار انیمیشن ایران در مقایسه با انیمیشن های کشورهای دیگر در سطح جشنواره های بین المللی بیان کرد: در حال حاضر دو سازمان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان حامی برای کسانی که می خواهند به صورت مستقل کار کنند و به بودجه دولتی نیاز دارند، کمک می کنند. به نظرم این دو سازمان از سال ها قبل که شروع به پخش بین المللی انیمیشن های ایرانی به خصوص انیمیشن های کوتاه کرده اند، تا کنون در جشنواره های معتبری شرکت کرده و در این زمینه موفق بوده اند.

وی در پایان یادآور شد: انیمیشن ایران با توجه به امکانات محدودی که دارد در چند سال اخیر به ویژه در حوزه انیمیشن کوتاه، پیشرفت زیادی کرده است، به نظرم کیفیت انیمیشن ما در مقایسه با انیمیشن کشورهای دیگر خوب بوده و تاکنون توانسته در جشنواره های بین المللی حضور موفقی داشته باشد و با انیمیشن های کشورهای دیگر رقابت کند.

ریحانه مقدم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است