هنرمندان هم باید در اولویت دریافت واکسن باشند/ قدر هنرمندان را نمی‌دانیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
اصغر نقی‌زاده در گفتگو با صبا:

هنرمندان هم باید در اولویت دریافت واکسن باشند/ قدر هنرمندان را نمی‌دانیم

بازیگر سریال «زیرخاکی» از سختی‌های شغل بازیگری در این روزهای کرونایی و لزوم تخصیص واکسن به افراد فعال در این حوزه گفت.

اصغر نقی‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با بیان اینکه درحال حاضر شرایط کار برای بازیگران سخت شده است، گفت: متاسفانه بازیگران از اقشاری هستند که مجبورند بدون ماسک مقابل دوربین حاضر شوند. برای مثال در سریال «زیر خاکی» که هم اکنون از تلویزیون در حال پخش است، مجبور بودیم در یک اتاق، چند نفر بدون ماسک جلوی دوربین باشیم. این مساله بسیار آزاردهنده و خطرناک است برای همین کمترین توقع این است که هنرمندان نیز در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

او افزود: شاهد هستیم که در یک سال اخیر بارها به مردم توصیه شد که در خانه بمانند و به سفر نروند. این امر مستلزم این است که در خانه امکانات سرگرمی برای مردم فراهم باشد، یعنی آن‌ها بتوانند برنامه‌های جذابی را از طریق رسانه تماشا کنند که این خواسته نیز با تولید بیشتر به وجود خواهد آمد. در چنین شرایطی طبیعی است کسانی که می‌خواهند در امر تولید مشارکت داشته باشند ایمنی‌شان تضمین شود.

این بازیگر با اشاره به اینکه هنرمندان قابل جایگزین شدن نیستند، عنوان کرد: استاد پرویز پور‌حسینی و استاد چنگیز جلیلوند به دلیل بیماری کرونا از دنیا رفتند. آیا می‌توان برای آن‌ها جایگزینی پیدا کرد؟ آیا می‌توان هنرمند ارزشمندی چون کریم اکبری مبارکه را مجدد داشت؟ تمام این سوال‌ها به ما نشان می‌دهد قدر هنرمندان خود را نمی‌دانیم و حاضر نیستیم برای سلامتی آن‌ها کاری انجام دهیم.

بازیگر سریال «زیرخاکی» تاکید کرد: منظور من این نیست که اولویت‌های واکسن در نظر گرفته نشود چون همه می‌دانیم سالمندان بیش از همه نیاز به واکسن دارند اما همین اولویت را برای هنرمندان نیز باید در نظر گرفت. این امر خواسته عجیبی نیز نیست زیرا هستند مشاغلی که به واسطه نوع کارشان در اولویت قرار گرفته‌اند، پس چرا نباید این مساله برای هنرمندان نیز درنظر گرفته شود؟

نقی‌زاده در پایان با بیان اینکه این روزها مجبور است بسیاری از پیشنهادها را رد کند، گفت: پیشنهاد وجود دارد، اما ترجیحم این است در این شرایط، هر اندازه که می‌شود کم کار کنم، ولی به هر حال نمی‌شود بیکار بود و باید در بعضی اثرها همکاری کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است