من شراب انداختم انگور داد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳

من شراب انداختم انگور داد!

نمایشگاه «من شراب انداختم انگور داد» تا ۲۴ خرداد در گالری اُ برقرار است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، «من شراب انداختم انگور داد» نمایشگاه نقاشی انفرادی محسن جمالی‌نیک است که تا دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در گالری اُ (طبقه دوم) برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «کارکرد شراب، شهد و انگور در ادبیات و شعر عموما استعاری و دوگانه است. از دید بسیاری از شعرا «عقل» ابزار و بهانه‌ای بوده است که حکومت‌گران و عالمان ریاکار برای تسلط بر مردم به کار می‌گرفته‌اند. این تضاد و تقابل، در حقیقت نوعی واکنش و مقاومت در برابر باورها و ارزش‌های مسلط اجتماعی است که در نهایت به زیان مردم می‌انجامیده است.

محسن جمالی‌نیک با در نظر گرفتن تنوع محصولات انگور و معنای چندگانه‌ تاریخی آن و در ادامه‌ مجموعه‌های پیشین خود، با تمرکز بر پارادوکس‌های اجتماعی (چه در فرم و چه در محتوا) و با الهام از شعر «مست و محتسب» پروین اعتصامی، کار بر روی مجموعه‌‌ پیش‌رو را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد.

در خلق این مجموعه‌، هنرمند با تمرکز بر خوشه‌های انگور و با برخوردی اکپرسیونیستی و در عین حال مینیمال و ترکیب آن با اشعار و ادبیات کلاسیک تلاش در القای ویژگی‌های بی‌مکانی و بی‌زمانی دارد و تا حد امکان از رنگ طبیعی انگور استفاده کرده است.

خوشه‌های انگور به صورت اغراق شده و با در نظر گرفتن پرسپکتیو مقامی در نگارگری ایرانی تلاش در تاکید مضاعف بر معانی چندگانه‌ انگور و برخوردی مجسمه‌گونه با آن دارند.»

نمایشگاه «من شراب انداختم انگور داد» همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ واقع در تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است