نمایشگاه نقاشی «سوگ آفتاب» افتتاح شد/ ۲۸ اثر از ۱۴ هنرمند نقاش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳

نمایشگاه نقاشی «سوگ آفتاب» افتتاح شد/ ۲۸ اثر از ۱۴ هنرمند نقاش

نمایشگاه نقاشی «سوگ آفتاب» به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) بعدازظهر سه‌شنبه ۱۱ خردادماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه نقاشی «سوگ آفتاب» شامل ۲۸ اثر از ۱۴ هنرمند نقاش، روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری، محمد زرویی نصرآباد مدیر سپهر سوره هنر، عبدالحمید قدیریان، علی شیخی، کامیار صادقی و تعدادی از هنرمندان در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری درباره هدف از برگزاری نمایشگاه «سوگ آفتاب» بیان کرد: مناسبت‌ها برای حوزه هنری بهترین فرصت است که آثار فاخر هنر انقلاب را به معرض نمایش درآورد.

وی در توضیح بیشتر گفت: از آن‌جایی که امکان مناسبی برای نصب و نمایش دایمی این آثار وجود ندارد، از این مناسبت‌ها برای نمایش آثار گنجینه حوزه هنری استفاده می‌کنیم و امکان دیدن آن‌ها در کنار فرصت مقایسه تکنیک‌ها و آثار هنرمندانی که در یک موضوع کار کرده‌اند را به ما می‌دهد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی درباره آثار این نمایشگاه و نحوه انتخاب آن‌ها عنوان کرد: هرچند که مجسمه، آثار گرافیکی و پوستر با مضمون انقلاب و ارتحال امام خمینی (ره) داشتیم، نقاشی انتخاب کردیم که یکدست باشد. شیوه انتخاب آثار متناسب و بر اساس فضای گالری عالی بود که ۲۸ اثر نقاشی از هنرمندانی چون ایرج اسکندری، کامیار صادقی، مصطفی گودرزی، غلامعلی طاهری، حسن رزمخواه، مرتضی افشاری، علی شیخی، علی اسلامی‌مقدم، علیرضا خالق دادی، احمد خلیلی‌فرد، کاظم چلیپا، محمدعلی ترقی‌جاه و عبدالحمید قدیریان انتخاب شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم فضایی با عنوان موزه انقلاب تاسیس شود و هم‌افزایی صورت بگیرد تا همه آثار هنری مرتبط با این موضوع گردهم آید و بتوانیم به مخاطب جهانی نیز ارایه دهیم.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه تا به حال این آثار که متعلق به قبل و بعد از رحلت امام خمینی است، جمع نشده بود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، برای اولین بار مجموعه آثار فاخری که با موضوع حضرت امام خمینی (ره) قبل و بعد از رحلت ایشان خلق شده‌اند، گردهم آمده است و این امکان وجود دارد که این آثار برای مصارف عمومی نیز با کیفیت بسیار بالا چاپ شوند و در اختیار قرار گیرد.

وی در پایان بیان کرد: بیشترین تعداد آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، از استاد غلامعلی طاهری است که دو پرتره و دو اثر مفهومی از امام خمینی (ره) است.

قدیمی‌ترین اثر در این نمایشگاه مربوط به سال ۱۳۵۸ و اثر محمدعلی ترقی‌جاه، جدیدترین اثر مربوط به سال ۱۳۹۸ اثر غلامعلی طاهری با عنوان پرتره حضرت امام (ره) است.

بزرگ‌ترین اثر به ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ متعلق به حسین خسروجردی با عنوان رحلت امام است که در سال ۱۳۶۸ خلق شده است. همچنین کوچک‌ترین اثر به ابعاد ۵۵ در ۴۰ متعلق به محمدعلی ترقی‌جاه با عنوان حکومت اسلامی است که در سال ۱۳۵۸ خلق شده است.

علاقمندان برای تماشای این آثار می‌توانند از روز ۱۲ تا ۳۰ خردادماه روزهای شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است