سه ویژه برنامه رادیو تهران برای سالروز رحلت امام خمینی (ره) اعلام شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲

سه ویژه برنامه رادیو تهران برای سالروز رحلت امام خمینی (ره) اعلام شد

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه‌های «رهبر مردمی»، «طلوعی در غروب» و «روح الله» سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌دارد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، همزمان با سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه‌های متنوع این روز را گرامی می‌دارد.

ویژه برنامه «رهبر مردمی» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که جمعه ۱۴ خرداد از ساعت ۹ صبح روی آنتن می‌رود. این برنامه با موضوع سیره عملی و اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) و معرفی شخصیت وارسته مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به عنوان جانشین اصلح و رهرو راستین امام و آرمان‌های انقلاب با تاکید بر اهمیت آرای مردم در  اندیشه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری پخش خواهد شد.

ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عصر حاضر از اهداف برنامه رادیویی «رهبر مردمی» است. گزارش از حرم مطهر امام خمینی (ره) و مباحث کارشناسی حول محور اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شخصیت شناسی ایشان از مباحث این برنامه است.

ساناز باقری تهیه کننده، غزاله عمیدی هماهنگی، مهدی اسماعیلی گزارشگر، مجتبی احمدی آیتم ساز، فاطمه نصرآبادی گوینده و لیلا میرمحمدی آذر نویسنده از عواملی هستند که با این برنامه همکاری می‌کنند.

مستند «طلوعی در غروب» کاری دیگر از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که جمعه ۱۴ خرداد، ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود.

«طلوعی در غروب» مستندی که در سه بخش تهیه شده است؛ بخش اول (غروب آفتاب) مستند تاریخی از بیماری امام خمینی (ره) تا مراسم سوگواری و خاکسپاری است. در این مستند از افکت‌ها و مصاحبه‌های بسیاری استفاده شده از جمله صدای دکتر سید حسن عارفی پزشک متخصص داخلی و قلب و عروق امام، زهرا مصطفوی فرزند امام، حجت الاسلام جلالی خمینی امام جمعه خمین، اعلام فوت توسط محمدرضا حیاتی، قرائت وصیت امام توسط امام خامنه ای (ره)، نماز مرحوم آیت الله گلپایگانی، سرتیپ محمد انصاری فرمانده سابق هوانیروز و خلبان حامل پیکر امام و … .

بخش دوم مستندی از اندیشه‌های حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است و بخش سوم شامل مستندی از اندیشه‌های رهبری که برگرفته از اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مشکلات پیش رو رهبری بعد از انتخاب شدنش و حفظ انقلاب و جامعه اسلامی است.

در این مستندها با اشخاص مختلفی مصاحبه شده از جمله حسن علی اکبری عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)، یعقوب توکلی مدیر گروه انقلاب اسلامی معارف اسلامی، محمد کاظم انبارلویی رییس سابق مرکز سیاسی حزب موتلفه، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سعید فخرزاده مسئول تاریخ شفاهی حوزه هنری و … .

از اهداف برنامه «طلوعی در غروب» آشنایی و شناخت با اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که برگرفته از خط و مشی امام که از ضروریات جامعه است و شناخت بیشتر با تاریخ انقلاب و رهبر کبیر انقلاب از دیگر اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌شود.

ساناز باقری تهیه کننده و نویسنده، محمد حسین امیدی و سعید بارانی گوینده این برنامه خواهند بود.

برنامه «روح الله» کاری از گروه تهران و رویدادهای رادیو تهران که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد  تدارک دیده شده است. این برنامه پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰  و شنبه ۱۵ خرداد به مناسبت قیام ۱۵ خرداد ساعت ۱۰ تا ۱۱:۱۵ روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

روح الله برنامه‌ای ترکیبی که با تبیین آرمان‌های امام خمینی (ره) در سه حوزه که عبارتند از اول: امام خمینی (ره)، جهان اسلام و بیداری اسلامی، حمایت از مظلوم و دشمنی با اسرائیل و آزادی قدس، دوم: امام خمینی (ره)، بینش سیاسی و مشارکت مردم در انتخابات و سوم: امام خمینی (ره) و احیاگر حکومت دینی پخش خواهد شد.

برای این منظور از کارشناسان مجرب در برنامه استفاده می‌شود و از یاران امام خمینی (ره) و راویان نزدیک به امام نیز دعوت به عمل می‌آید. در راستای این موضوعات و تشریح ساده زیستی و سبک زندگی امام (ره) ضمن استفاده از مستندات، با مرکز اراک و شهر خمین زادگاه حضرت امام (ره) ارتباط برقرار می‌شود. با توجه به ایام انتخابات، در قالب مستند و گفتگو به اهمیت نقش مردم در انتخابات از دیدگاه امام پرداخته خواهد شد.

از جمله اهداف این برنامه گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مروری بر ریشه‌های انقلاب اسلامی با محوریت قیام ۱۵ خرداد است که نگاه امام خمینی (ره) به وحدت کشورهای اسلامی و حمایت از فلسطین است، بررسی نقش امام در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت، بازخوانی قیام ۱۵ خرداد، امام خمینی (ره) و نقش مردم در انتخابات از دیگر اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌شود.

بخش مستند این برنامه شامل مستندهای ویژه از سیره زندگی حضرت امام (ره) در چند قسمت است؛ «سخن نامه» صحبت‌ها و موضع گیری‌های امام خمینی (ره) در مسائل مهم جامعه، «قرص ماه» نقل قول نزدیکان امام از زندگی و مبارزه‌های ایشان است. «فاصله ها» بخشی از صحبت‌های شهدا و ارادت آنها به امام و رهنمود و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره حضرت امام و انتخابات است و «صحیفه» مروری بر وصیت‌نامه امام (ره) دارد.

علاوه بر این‌ها، گزارش و گفتگو با مردم در خصوص ویژگی‌های امام (ره) و آشنایی نسل جوان با امام از دیگر بخش هاست.

آرزو مددی تهیه کننده و آیتم ساز، سعید بارانی گوینده، غزاله عمیدی هماهنگی، یاسر کطاییان ارتباطات و کیمیا گیلی گزارشگر با این برنامه همکاری می‌کنند.

از دیگر برنامه‌هایی که به همین مناسبت روی آنتن رادیو تهران می رود؛ می‌توان به برنامه «مهربانو»، «تهران من»، «سعادت آباد»، «پارک شهر»، «تالار وحدت» و… اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است