کتابی برای عاشقان داستایفسکی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳

کتابی برای عاشقان داستایفسکی

نشست نقد و بررسی کتاب «پوست در برابر پوست» (خوانش جنایت و مکافات) نوشته امیر نصری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش صبا، نشست نقد و بررسی کتاب «پوست در برابر پوست» (خوانش جنایت و مکافات) نوشته امیر نصری روز سه‌شنبه هجدهم خرداد از ساعت ۱۱ صبح با حضور زهرا محمدی، امیر مازیار، مهدی یزدانی‌خرم و نویسنده کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کتاب «پوست در برابر پوست» به قلم امیر نصری و به همت نشر چشمه منتشر شده است؛ کتابی که همه‌ عاشقان داستایفسکی باید بخوانند. خوانش جنایت و مکافات با نظر به تلقی «رمان به منزله‌ فلسفه» به نگارش درآمده است. در این رویکرد بحث می‌شود که رمان موقعیت‌هایی را برای فلسفه ایجاد می‌کند.

در تجربه‌های انسانی، مولفه‌های متعددی وجود دارند که هم فلسفه و هم رمان به آن‌ها اذعان دارند. بازنمایی این تجربه‌ها در رمان نشان می‌دهد که رمان نیز از دغدغه‌های معرفتی مختص به خودش برخوردار است و این دغدغه‌ها را نباید به فلسفه به معنای خاص آن تقلیل داد. داستایفسکی در جنایت و مکافات با خلق شخصیت راسکولنیکف نشان می‌دهد که مساله‌ تصمیم و انتخاب خیر از جانب او با فراتر رفتن از اراده فردی حاصل می‌شود و استقلال فردی امری خطاست.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی  ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است