برگزیدگان فصل زمستان ۹۹ جایزه کتاب ماه کانون معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱

برگزیدگان فصل زمستان ۹۹ جایزه کتاب ماه کانون معرفی شدند

«سه‌گانه‌ی دروازه‌ی مردگان»، «جزیره» و «به سیب گفتم سلام خانم» برگزیدگان فصل زمستان 1399 جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدند.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست پایانی بررسی آثار راه یافته به جایزه کتاب فصل زمستان کانون پرورش فکری، روز شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور داوران این فصل، مهری ماهوتی، زهره پریرخ، فروزنده خداجو، مروارید رازقی و مریم زندی به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، ۲۱ عنوان کتاب نامزدِ داوری (داستان کودک چهار عنوان، داستان نوجوان هشت عنوان، شعر کودک سه عنوان و شعر نوجوان ۶ عنوان) بررسی شد.

بر همین اساس هیأت داوران در جمع‌بندی پایانی، کتاب «سه‌گانه‌ی دروازه‌ی مردگان» (قبرستان عمودی، شب خندق و چاه تاریکی) به نویسندگی حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات افق را حائز دریافت جایزه‌ کتاب ماه دی دانست.

همچنین کتاب «جزیره» به نویسندگی دیوید آلموند و ترجمه‌ شیرین ملک‌فاضلی از انتشارات هوپا موفق به دریافت جایزه‌ کتاب ماه بهمن شد.

در عین حال، کتاب شعر «به سیب گفتم سلام خانم» سروده‌ ناصر کشاورز از انتشارات به‌نشر، مرغک سیمین ماه اسفند را از آن خود کرد.

جایزه‌ کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف کمک به ارتقای کیفیت آثار و معرفی کتاب‌های مناسب به مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده‌ها، و نیز حمایت از پدیدآورندگان این حوزه به دبیری مصطفی رحماندوست برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است