«آرزوی نقش بر آب» با صدای محمد یادگار و شعر محمد مصدق منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹

«آرزوی نقش بر آب» با صدای محمد یادگار و شعر محمد مصدق منتشر شد

جدیدترین ساخته مهرداد پازوکی با عنوان «آرزوی نقش بر آب» با شعری از حمید مصدق و خوانندگی محمد یادگار منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی، مهرداد پازوکی آهنگساز درباره شکل گیری «آرزوی نقش بر آب» گفت: قطعه «آرزوی نقش بر آب» در ادامه همکاری مشترک من و محمد یادگار خواننده خوب موسیقی‌مان و با شعری عاشقانه از زنده یاد حمید مصدق شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش این شعر مصدق را شنیده و خوانده بودم و قرار بود طی دیداری با شاعرش، همکاری‌های مشترکی داشته باشیم که متاسفانه ۲ روز مانده به دیدارمان آقای مصدق فوت کردند. بعد از گذشت سال‌ها «آرزوی نقش بر آب» را با خودم زمزمه کردم و یک اتود آوازی رمانتیک هم زدم و درنهایت تصمیم گرفتم با صدای محمد یادگار آن را اجرا و ضبط کنم.

این آهنگساز با بیان اینکه در موسیقی ایرانی مفاهیم عاشقانه کمرنگ شده اند، بیان کرد: در موسیقی ایرانی بیشترین گرایش به مفاهیم حماسی است ومتاسفانه چه به لحاظ شعر و چه  ملودی، رومنس بسیار کم داریم به همین دلیل سعی دارم با ساخت چنین قطعاتی فضای موسیقی‌مان مملواز قطعات عاشقانه شود.

پازوکی درباره حمایت از صداهای جدید در موسیقی ایران نیز تصریح کرد: رنگ و جنس صدای محمد یادگار را به عنوان یک آهنگساز پذیرفتم چراکه صدای گرمی دارد که یک صبوری خاصی در آن نهفته است در واقع موسیقی محمد یادگار را باید نشست و فقط با تمرکز گوش کرد.

این آهنگساز در پایان با اشاره به ارکستراسیون کار که نزدیک  به ارکستر گل‌هاست اظهار کرد: در زمان گذشته در موسیقی گل‌ها توان شنوایی و حوصله و صبوری مخاطب بالا بود اما امروزه به دلیل شرایط موجود این مساله کمرنگ شده‌است، بنابراین می‌بایست به موسیقی گل‌های به روزتر برسیم.

قطعه موسیقی «آرزوی نقش بر آب» به تهیه کنندگی پژمان بلورچی و موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است