نخستین جلد «کتاب آواژ» با عنوان «نویسنده نمرده است» منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
با هدف حمایت از حقوق نویسندگان و مترجمان ادبیات دراماتیک؛

نخستین جلد «کتاب آواژ» با عنوان «نویسنده نمرده است» منتشر شد

شماره نخست از مجموعه «کتاب آواژ» به دبیری محمدرضا قلی‌پور و با موضوع حقوق نویسندگان و مترجمان آثار دراماتیک، چاپ و توزیع شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی پروژه، شماره اول مجموعه «کتاب آواژ» با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد چاپ و منتشر شد. هم‌چنین نسخه PDF این کتاب به صورت رایگان در سایت نشر آواژ بارگذاری شده و قابل‌دانلود است.

دبیری «کتاب آواژ» را محمدرضا قلی‌پور نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و مدیر انتشارات آواژ بر عهده دارد.

او هدف از انتشار فایل این کتاب به صورت رایگان را حمایت هرچه بیشتر از حقوق نویسندگان و صاحب‌نظران عرصه ادبیات و همچنین اجرای حرکتی نمادین در راستای حمایت و صیانت از قشر نویسندگان کشور بیان کرده است.

به گفته‌ی قلی‌پور، در هر شماره از «کتاب آواژ»، موضوعاتی پیرامون هنر، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند و صاحب‌نظران و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر، به بیان دیدگاه خود در قالب یادداشت و مقاله با موضوع مطرح‌شده خواهند پرداخت.

شماره اول «کتاب آواژ» با عنوان «نویسنده نمرده است»، حاوی نقد و یادداشت‌هایی درباره حقوق نویسندگان و مترجمان آثار دراماتیک است.

چهره‌هایی که در این شماره از «کتاب آواژ» قلم زده‌اند، عبارتند از خسرو حکیم‌رابط، صدرالدین زاهد، سامی صالحی‌ثابت، فرشته فرشاد، رضا فیاضی، محمدرضا قلی‌پور، ناصح کامگاری، محمد متوسلانی، معین محب‌علیان، علی شمس، احسان زیورعالم، احمدرضا حجارزاده.

ویراستاری این مجموعه را راضیه قلی‌پور به انجام رسانده و در کنار هر کدام از نقدهای نویسندگان اولین شماره از «کتاب آواژ»، پرتره صاحب اثر نیز در قالب تصویرگری توسط زینب ندیم‌پور ترسیم شده‌است. همچنین طراحی لوگو این کتاب را پژواک سراج عهده‌دار بوده است.

علاقه‌مندان به تهیه و خوانش این اثر، می‌توانند برای دریافت رایگان فایل PDF «کتاب آواژ» به سایت نشر آواژ در آدرس www.avazh.ir مراجعه کرده، یا نسخه EPUB را از طریق سایت طاقچه به صورت رایگان دانلود و مطالعه بکنند. همچنین دوست‌داران نسخه فیزیکی و چاپی اثر، می‌توانند با مراجعه به سایت نشر آواژ، این کتاب را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است