شهرام ناظری سکوتش را شکست/ سال‌هاست به سانسور ساز معترضم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
پس از حاشیه‌های کنسرت آنلاین؛

شهرام ناظری سکوتش را شکست/ سال‌هاست به سانسور ساز معترضم

شهرام ناظری نسبت به حواشی کنسرت اخیرش که از سوی ایرانسل و از طریق اپلیکیشن لنز به صورت زنده برای مخاطبان به نمایش درآمد، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، شهرام ناظری خواننده مطرح موسیقی ایرانی جمعه هفتم خرداد در تالار وحدت به اجرای آنلاین پرداخت که این اجرا از سوی ایرانسل و از طریق اپلیکیشن لنز به صورت زنده برای مخاطبان به نمایش درآمد.

ساعتی پس از برگزاری کنسرت خبر رسید بعضی از قطعات شناخته‌شده این هنرمند که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز هم داشته و از قبل از کنسرت، برای اجرا اعلام شده بودند، در دقیقه نود رد شده و به همین دلیل ناظری و گروهش مجبور شده‌اند قطعاتی دیگر را جایگزین کنند. همچنین در نمایش، تصاویر به گونه‌ای قاب‌بندی شده بودند که ساز نوازندگان به نمایش درنیامدند.

این موضوع انتقادهای زیادی را به دنبال داشت و برخی افراد ساترا را مقصر این سانسور دانستند ولی در بررسی‌هایی که از سوی صبا صورت گرفت، مشخص شد که چون پلتفرم لنز زیر نظر معاونت فضای مجازی صداوسیما فعالیت می‌کند، دستور این اتفاقات از سوی این معاونت صادر شده است.

در این چند روز خیلی‌ها منتظر واکنش استاد ناظری بودند و حال شهرام ناظری در صفحه اینستاگرام خود به این مساله واکنش نشان داده و نوشت: «همراهان عزیزم بسیار خرسند و دلگرم شدم که کنسرت آنلاین جمعه شب مورد لطف و محبت مردم فرهنگ دوست ایران قرار گرفت.

به هر صورت این برنامه اولین تجربه کنسرت آنلاین برای اینجانب بود و خالی از برخی مشکلات نبوده است و بنده اگر مى‌دانستم سازها را قرار است از نماى دور نشان بدهند، بدون شک با این مساله و انجام آن بصورت جدى مخالفت مى‌کردم.

عملکرد اینجانب در این سال‌ها به وضوح نشان مى‌دهد که به دلیل همین نقطه‌نظرها و اختلاف سلیقه‌ها که با صدا و سیما داشته‌ام و اینکه در تلویزیون سازها را پشت اجسام مختلف پنهان مى‌کنند، در مدت این چهل سال هیچگونه همکارى با رادیو و تلویزیون نداشته و حتى در این چهل سال حق و حقوق طبیعى خودم را از صدا و سیما دریافت نکرده‌ام.

امید است این برنامه تجربه‌اى باشد براى رفع مشکلات کنسرت‌هاى آنلاین بعدى که اهل موسیقى در پیش دارند.

سپاس شهرام ناظرى.»

به نظر می رسد با اتفاق اخیر، شهرام ناظری اجرای کنسرت آنلاین کنسرتی زیر نظر صداوسیما را هم همچون حضور در قاب تلویزیون کنار بگذارد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است