زنجفیل‌هایم را به قرنطینه و فضای معماری بردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
شیوا پرهام در گفتگو با صبا:

زنجفیل‌هایم را به قرنطینه و فضای معماری بردم

شیوا پرهام درباره آثار نمایشگاه «در قرنطینه» که الهام گرفته از فضای نگارگری ایرانی، معماری و زنجفیل است، توضیح داد.

به گزارش صبا، «در قرنطینه» عنوان نمایشگاه انفرادی شیوا پرهام است که از ۸ خرداد تا پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه در گالری هان شیراز برپا است.

شیوا پرهام در گفتگو با خبرنگار تجسمی این خبرگزاری گفت: ایده نمایشگاه «در قرنطینه» از زمان همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی و قرنطینه، یعنی از بهار ۹۹ شروع شد و تا بهار ۱۴۰۰ ادامه داشت و در این یک سال من زنجفیل‌هایم را به فضای بسته معماری و قرنطینه بردم.

وی افزود: برای خلق این آثار نگارگری‌های ایرانی و همچنین آثار معماری دوره گوتیک و رنسانس ایتالیا را نگاه می‌کردم. ایده‌هایی که گرفتم را با هم ترکیب کردم و به فضای ساده‌ای که همواره در او طاق و خطوط معماری وجود دارد، رسیدم.

او درباره رنگ‌های استفاده شده در آثار توضیح داد: رنگ فیروزه‌ای که در بیشتر آثار استفاده شده، از نگارگری‌های ایرانی گرفته شده است و همچنین سعی کردم با این رنگ  آرزوی دیدن آسمان و بیرون رفتن در دوران قرنطینه را تداعی کنم.

وی ادامه داد: تکنیک کارها اکرلیک و خودکار روی مقوا و بوم است.

این هنرمند درباره اینکه چطور پنج سال است که از زنجفیل‌ها برای کشیدن نقاشی ایده می‌گیرد، تشریح کرد: در شیراز دیگر مرا با زنجفیل‌ها می‌شناسند. حدود پنج سال است که با زنجفیل‌ها کار می‌کنم و از آن‌ها ایده می‌گیرم. آثارم ابتدا با طراحی‌های ساده شروع شد و اکنون این پنجمین نمایشگاه انفرادی من است  چهارتای آن در شیراز برگزار شد.

او درباره الهام از زنجفیل اظهار کرد: وقتی برای اولین بار زنجفیل را دیدم برایم شگفت‌انگیز بود و یادآور شخصیت مرد فیلنما در فیلم دیوید لینچ افتادم. چون همیشه این ترس در من وجود داشت که خودم روزی دچار فیل‌نمایی شوم. برای همین زنجفیل برای من نمادی از آن آدم‌ شد.

پرهام در پایان بااشاره به نمایشگاه بعدی خود عنوان کرد: نمایشگاه «در قرنطینه» را برگزار کردم که مجموعه بعدی خود را شروع کنم. مجموعه بعدی من وارد فضای پیچیده‌تری از معماری می‌شود و سعی دارم آثار همین مجموعه را در ابعاد بزرگ‌تر و پیچیده‌تر ادامه دهم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است