شخصیت‌های داستان‌ اجتماعی باید شبیه آدم‌های اطراف ما باشند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
نویسنده «دلی که نداشتی» در گفتگو با صبا:

شخصیت‌های داستان‌ اجتماعی باید شبیه آدم‌های اطراف ما باشند

فاطمه سلیمانی اعتقاد دارد که شخصیت‌های کتاب «دلی که نداشتی» وام‌دار آدم‌های اطراف او هستند.

فاطمه سلیمانی ازندریانی نویسنده کتاب «دلی که نداشتی» که به تازگی به همت انتشارات نیستان منتشر شده است در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا گفت: در آخرین دوره نمایشگاه کتاب ایده کتاب «دلی که نداشتی» به ذهنم رسید و در صحبتی که با دوستان داشتیم جرقه داستان در ذهن من زده و گویی شخصیت اصلی داستان برایم نمایان شد.

وی افزود: کم کم با شخصیت‌های دیگر داستان ارتباط برقرار کردم و هرکدام برایم ظاهر شدند و حدود یک سال و نیم طول کشید تا کتاب را بنویسم.

سلیمانی درباره محتوای کتاب توضیح داد: داستان درباره دختری است که پدر و مادر خود را در کودکی از دست داده و دوست پدرش او را بزرگ کرده است. او در دوران نامزدی طلاق می‌گیرد و داستان از روزی شروع می‌شود که دختر برای طلاق راهی محضر می‌شود. در ادامه داستان بارها به گذشته و مشکلات او بازمی‌گردد و در خلال آن قصه اطرافیان او نیز روایت می‌شود.

نویسنده کتاب «به سپیدی یک رویا» با اشاره به اینکه کتاب یک داستان اجتماعی است، بیان کرد: برای نوشتن داستان‌های تاریخی چند ماه تحقیق می‌کنم و کتاب‌های مختلفی را متناسب با موضوع می‌خوانم، اما داستان اجتماعی از آدم‌های دور و اطراف ما نشات می‌گیرد و ویژگی‌های افراد در شخصیت‌های داستان نمایان می‌شود فقط نویسنده آن‌ها را در ذهن خود ساخته و پرداخته می‌کند.

وی ادامه داد: من کتاب‌های مربوط به شخصیت‌پردازی در داستان را می‌خوانم و به هنرجوها نیز پیشنهاد می‌کنم که مطالعه کنند اما برای نوشتن صرفا به این اطلاعات تکیه نمی‌کنم. اعتقاد دارم شخصیت‌های داستان باید شبیه آدم‌های اطراف ما باشند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: من تجربه نگارش کتاب‌هایی با تم مذهبی و داستان‌های کوتاه‌ با موضوعات اجتماعی را داشته‌ام. تجربیات گذشته خود را جمع کردم و در نتیجه رمان «دلی که نداشتی» حاصل شد. این کتاب درون‌مایه‌ای عاشقانه دارد اما اغلب شخصیت‌های آن افرادی معتقد و مذهبی هستند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است