توقف «پاورچین» و پخش «گیله‌وا» در آی‌فیلم به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به‌گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، این شبکه پخش سریال «پاورچین» را به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) متوقف می‌کند و مینی سریال «گیله‌وا» با بازی بهروز شعیبی در نقش میرزاکوچک‌خان جنگلی، از پنجشنبه 13خرداد روی آنتن کانال فارسی این شبکه خواهد رفت.

«گیله‌وا» از تولیدات سازمان رسانه ای اوج و محصول سال 1396 است. این مینی سریال با موضوعی عاشقانه ،نگاهی عاطفی دارد به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته است.

اردلان عاشوری نویسنده و کارگردان سریال «گیله وا» سال ۹۰ کتاب «قحطی بزرگ» محمد قلی مجد را خواندکه روایتگر بخش‌های حساس و مهم از تاریخ معاصر کشور است و قابلیت قصه دراماتیک را داشت. از این رو شروع به تحقیق و پژوهش کرد و در مدت سه سال حدود ۵۰ کتاب در این زمینه مطالعه کرد و فیلمنامه سریال را نوشت که توسط حسین تراب نژاد بازنویسی نهایی شد.

سریال زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش دهد. این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می‌دهد.
بیشتر لوکیشن‌های «گیله وا» خارجی است و درطبیعت تصویربرداری شده است.

از بازیگران اصلی این مینی سریال می‌توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، مهدی زمین‌پرداز، امیر حسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره کرد.

همچنین حسین توشه، علی عطایی، ستاره حسینی، حدیث نیکرو، برت جان کورن، استوارت دنیسون، امیر حامد، سینا محمدی‌فر و ماهک خرسندی به نقش‌آفرینی در این اثر پرداخته‌اند.

این مینی سریال در ۷ قسمت و در شهرهای سیاهکل، کیاشهر و تهران تصویربرداری شده است.

سریال «گیله‌وا» هر روز ساعت ۱۸ به روی آنتن آی‌فیلم فارسی خواهد رفت و بازپخش آن نیز در ساعت ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد خواهد بود.

انتهای پیام/