همه آنچه می‌خواهید درباره «فرندز: تجدید دیدار» بدانید/ افشای رابطه راس و ریشل | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۵
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

همه آنچه می‌خواهید درباره «فرندز: تجدید دیدار» بدانید/ افشای رابطه راس و ریشل

ویژه برنامه «فرندز» بیشتر از آنکه دنباله‌ای بر 10 فصل گذشته باشد، گردهمایی دوستان با مجموعه ای از کلیپ های گذشته، مصاحبه و خاطره بازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا پیش از برملا شدن خبرهای اولیه از چگونگی این ویژه برنامه، بسیاری از هوادارانِ سریال انتظار داشتند ستاره های «فرندز» در ساختاری شبیه ۱۰ فصل قبل با فیلمنامه ای کار شده حضور پیدا کنند با این حال روز به روز که به پخش این ویژه برنامه نزدیک تر شدیم در خبرها فاش شد که باید منتظر یک برنامه بدون فیلمنامه و صرفا تجدیدخاطره ای با بازیگرهای سریال بعد از نزدیک به دو دهه باشیم.

حالا به بهانه پخش این ویژه برنامه در روز پنجشنبه ۲۷ می بعد از ۱۷ سال که خبرهای مختلفی از آن طی همین چند روز منتشر شده –از رکوردشکنی هایش در کشورهای مختلف تا سانسورش در چین-به بررسی سریال پرداخته ایم البته در این میان چند نکته خواندنی و همینطور نقد کوتاه برخی از منتقدان را از این ویژه برنامه از نظر گذرانده ایم.

«فرندز: تجدید دیدار» بیشتر از آنکه یک دنباله بر ۱۰ فصل گذشته باشد به گونه ای یک گردهمایی دوستان با مجموعه ای از کلیپ های گذشته، مصاحبه و خاطره بازی است. اینکه دوستداران این مجموعه متوجه می شوند راس (دیوید شویمر) و ریشل (جنیفر آنیستون) بیرون از مجموعه نیز به هم علاقه ای پنهانی داشته اند، گرچه با علم به رابطه نزدیک کاراکترهای این دو بازیگر در سریال خیلی ها انتظار شنیدن این موضوع را داشتند با این حال این افشاگری اولین بار در همین ویژه برنامه رخ می دهد.

نکته جذاب دیگر این ویژه برنامه احتمالا به حضور دیوید کرین و مارتا کافمن خالقان مجموعه در کنار دوستان برمی گردد.

قطعا میلیون ها نفر در سراسر جهان ۶ ستاره سریال را می شناسند ولی کمتر کسی دیوید کرین و مارتا کافمن را دیده و یا حتی می شناسد. این ویژه برنامه فرصت خوبی برای دوستداران نحوه تولید سریال است تا با چالش های انتخاب این بازیگرها آشنا شوند البته اگر از آن دسته از هواداران «فرندز» هستید که به این موضوعات اهمیت نمی دهید و فقط می خواهید با کنار هم بودن دوستان خاطره بازی کنید شاید این بخش کوتاه نکته چندان جذابی برای شما نداشته نباشد.

بازسازی صحنه های بامزه فصل های گذشته این سریال، نکته جذاب دیگری از این تجدید دیدار است. از سکانس موسوم به «آزمون» که در آن راس بعد از سال ها میان دخترها و پسرها مسابقه را داوری می کند تا صحنه پوشیدن تعداد زیادی لباس روی هم از سوی جویی و البته مهمان های مختلف این ویژه برنامه هم خیلی ها را هیجان زده خواهد کرد، وقتی لیدی گاگا با لیسا کودرو (بازیگر نقش فیبی بوفی) ترانه «گربه بدبو» را می خواند یا وقتی دیوید بکام می گوید خودش را شبیه کاراکتر مونیکا می داند یا اینکه گروه بی تی اس یک صدا می گویند ما عاشق «فرندز» هستیم، احتمالا این لحظات هواداران پروپاقرص سریال را به وجد بیاورد.

نقدهای کوتاه درباره این ویژه برنامه:

آدام وایت منتقد «ایندیپندنت» درباره این ویژه برنامه می نویسد: آیا ما به یک گردهمایی و تجدید دیدار با دوستان احتیاج داشتیم؟ واقعاً نه … آیا این ویژه برنامه یک ادای احترام ۱۰۰ دقیقه ای به بزرگترین کمدی موقعیت جهان بود؟ بله دقیقا همینطور است.

کارولین فرامک منتقد «ورایتی» می نویسد: «فرندز: تجدید دیدار» به دنبال افشاگری نیست، یک سرگرمی و تجدید خاطره برای هوادارانی است که این شو و نمایش را دوست دارند.

جان اندرسون منتقد «وال استریت ژورنال» به نظر از طرفداران مت له بلانک است. او درباره این ویژه برنامه چنین می گوید: له بلانک شوخ ترین، جذاب ترین و آرام ترین شخص گروه در هنگام بازگشت است بقیه گروه به نظر تغییر خاصی نکرده اند و البته تحت تاثیر شرایط هم قرار نگرفته اند.

ایمی آماتانگلو در «پست مگزین» با اعطای امتیاز ۷٫۸ از ۱۰ به این ویژه برنامه می نویسد: خوشایند است که ۱۰۴ دقیقه دوباره با این گروه وقت صرف کنیم، چیزی شادتر از این موضوع سراغ دارید؟

گیون آهنت منتقد «AV Club» از معدود افرادی است که خیلی از بازگشت دوستان راضی نیست. او می نویسد: «فرندز: تجدید دیدار» یک جشن خودبزرگ بینی برای یک سریال قدیمیِ محبوب است.

راجر کاتلین منتقد آمریکایی نیز این گونه این شو را ستایش می کند: در این ویژه برنامه شاهد لحظات خنده دار، نمایش اشتباهات ابلهانه سر صحنه فیلمبرداری و اشک و غم هستیم، ضمنا لایه ای از احساسات در دوره ساخت سریال فاش می شود که ما را وادار می کند تا سریال را دو باره بازنگری کنیم.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است