انتشارات کراسه متولد شد/ شما یک رمان خوشمزه دست گرفته‌اید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۷

انتشارات کراسه متولد شد/ شما یک رمان خوشمزه دست گرفته‌اید!

کتاب «زندگی خصوصی یک سرآشپز» نوشته نورا افرون و ترجمه مهسا ملک مرزبان از سوی نشر کراسه به چاپ رسید.

به گزارش صبا، نشر کراسه با انتشار رمان «زندگی خصوصیِ یک سرآشپز» نوشته نورا افرون و ترجمه مهسا ملک‌مرزبان آغاز به کار کرد.

این یک داستان واقعی‌ست. زندگینامه‌ خودنوشت نورا افرون، که آن را براساس ازدواج خود با همسر دومش کارل برنشتاین و جدایی از او نگاشته است. بخش زیادی از داستان، حوادث، شخصیت‌ها و رویدادها واقعی بوده و به روابط خصوصی برنشتاین با مارگرت جی، دختر جیمز کالاهان، نخست‌وزیر سابق بریتانیا برمی‌گردد. شاید همین موضوع نیز از دلایل استقبال خوانندگان از این کتاب باشد.

در ۱۹۸۶ یعنی سه سال پس از انتشار کتاب، مایک نیکولز کارگردان و تهیه کننده‌ آمریکایی، با اقتباس از آن فیلمی با بازی مریل استریپ و جک نیکلسون ساخت. نام اصلی رمان و فیلمی که براساس آن ساخته شده «سوز دل» است.

در قسمت پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «شما یک رمان خوشمزه دست گرفته‌اید. رمانی به قدر پوره‌ سیب زمینی روح‌نواز و لطیف و به قدر پیتزای سیر و استیک راضی‌کننده و دلچسب. مگر می‌شود داستان طلاق این‌قدر سرگرم‌کننده و خنده‌دار باشد و در آن از خیانت و انتقام گرفته تا گروه‌درمانی و آشپزی هم حرف زده شود؟

این کتاب پر است از اتفاقات غیرمنتظره و اجتناب‌ناپذیر که منجر به تلخ‌ترین اتفاق زندگی نویسنده شده است. راشل سامستات نویسنده و مجری کتاب‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آشپزی، هفت‌ماهه باردار است که می‌فهمد همسرش عاشق شده، آن هم عاشق زنی گردن‌دراز با دماغ عقابی و به لاغری نی قلیان.

خبر خوب اینکه در این کتاب از غذاهای متنوعی نام برده شده که همگی به صورت پانویس ذکر و شیوه‌ پخت آن‌ها توضیح داده شده تا بتوانید در مواقع لزوم از آن‌ها کمک بگیرید!»

کتاب «زندگی خصوصیِ یک سرآشپز» در ۱۶۲ صفحه، قطع رقعی با قیمت ۷۶۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است