داستان دختر گمشده رییس سیرک | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
معرفی کتاب؛

داستان دختر گمشده رییس سیرک

کتاب «دختر رییس سیرک» نوشته یوستین گوردر با ترحمه نازنین عرب به همت نشر نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «دختر رییس سیرک» نوشته یوستین گوردر با ترحمه نازنین عرب به همت نشر نگاه منتشر شد.

در قسمت پشت جلد این کتاب نوشته است: «شاید کم‌تر کسی را در دنیای ادبیات بتوان یافت که چون یوستین گوردر دغدغه آموزش فلسفه و انتقال مفاهیم سخت فهم آن به کودکان را داشته باشد. داستان‌هایی که آموزگار نروژی در قامت داستان از هستی و نیستی سخن می‌گوید، اینکه ما از کجا آمده‌ایم و هدف از این هبوط چیست.

«دختر رییس سیرک» نیز از این قاعده مستثنا نیست و در پشت داستانی به ظاهر ساده از پیچیدگی‌های غیرقابل درک جهان صحبت کرده و شخصیت‌های داستان هر کدام جهان متفاوتی را در پس کلام‌شان روایت می‌کنند.

نام کتاب برگرفته شده از یکی از داستان‌هایی است که «پتر» ضد قهرمان دوست‌داشتنی داستان در حال نوشتن آن است. رییس سیرکی که در سال‌های دور، دختر خردسالش را گم کرده و حالا در هنگام مرگ متوجه می‌شود که استعلای کار بر جان و روح او مانع از آن بود که متوجه شود گمشده‌اش در سیرک خود کار می‌کرد و گویی که خود می‌دانست اما نمی‌خواست باور کند.»

در قسمتی از متن این رمان آمده است: «سرم دارد منفجر می‌شود. هزاران فکر در سرم دور هم می‌چرخند.

شاید تفکر را بتوان تا اندازه‌ای کنترل کرد ولی جلوی فکر کردن آدم‌ها را نمی‌توان گرفت. روح انسان تشنه جملات شیرین است و من تا بیایم آن جملات شیرین را به خاطر بسپارم به بهانه‌ای از ذهنم بیرون پریده‌اند. حتی نمی‌توانم افکارم را از هم تفکیک کنم.

به‌ندرت می‌توانم افکارم را به یاد بیاورم. قبل از اینکه بتوانم به آنچه به ذهنم خطور کرده بیشتر فکر کنم ناگهان ایده عالی دیگری به ذهنم راه پیدا می‌کند ولی عطرش آن‌قدر فرّار است که به‌زحمت می‌تواند از هجوم بی‌امان ایده‌های نو در امان بماند…»

کتاب «دختر رییس سیرک» در ۲۶۴ صفحه با قیمت ۶۰۰۰۰ تومان در نوبت چاپ اول روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است