بزرگترین طرح جامع گیاه‌شناسی در خاورمیانه مقصد برنامه «جی پی اس» شبکه سحر | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴

بزرگترین طرح جامع گیاه‌شناسی در خاورمیانه مقصد برنامه «جی پی اس» شبکه سحر

سفر به «باغ گیاه شناسی ملی ایران» از طریق «جی پی اس» در کانال کردی شبکه سحر انجام می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «جی پی اس» در این برنامه به سراغ «باغ گیاه شناسی ملی ایران» الگویی از چهارباغ ایرانی رفته و آن را به مخاطبان اردوزبان شبکه سحر معرفی می کند.

۳۰۰۰ گونه از ارزشمندترین گیاهان درختی، بوته ای و درختچه ای کل دنیا که در این باغ تحت شرایط علمی نگه داری می شوند مربوط به مناطق مختلف ایران از جمله گیاهان زاگرسی و البرزی، خزری و گیاهان بیابانی کشور در کنار گیاهانی از مهم ترین رویشگاه های جهان همچون مناطق اروپا، آسیا و آمریکا است که به معرفی کامل آن پرداخته خواهد شد.
بخش های تخصصی گیاهان صنعتی و گیاهان دارویی، باغ میوه ایرانی و گیاهان پیازدار ایران از مناطق دیگر این باغ گیاه شناسی است که همراه با تصاویر بدیع و زیبا نمایش داده می شود.
باغ گیاه شناسی ملی ایران به وسعت ۱۴۵هکتار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر در شمال غربی تهران واقع گردیده است. عملیات طراحی و احداث این باغ از سال ۱۳۴۸ توسط کارشناسان ایرانی و با همکاری تعدادی از کارشناسان خارجی آغاز شد و نقشه جامع باغ طراحی شده است. طرح جامع ایجاد رویشگاهها، نمایشگر نمونه ای از مناطق رویشی مختلف ایران و جهان است .
«جی پی اس» به تهیه کنندگی سعید دیانتی، ۸ خرداد ساعت ۱۸ به وقت تهران به مدت ۳۰ دقیقه به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است