مرتضی حیدری مجری مناظره‌ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد/ هر مناظره ۳ ساعت | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۷

مرتضی حیدری مجری مناظره‌ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد/ هر مناظره ۳ ساعت

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که مرتضی حیدری مجری مناظره های انتخاب ریاست جمهوری است.

به گزارش صبا به نقل از صداوسیما، قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از انتخاب مرتضی حیدری به عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی خبر داد.

وی افزود: سه مناظره زنده تلویزیونی نامزد‌های ریاست جمهوری در روز‌های ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد ۴ ساعت پیش از برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال پخش می‌شود.

هاشمی همچنین خبر داد: برنامه ریزی برای مناظره‌های تلویزیونی به نحوی است که سه مناظره تلویزیونی مستقیم طراحی کردیم و به نحوی برنامه ریزی شده است که در ایام نزدیک به روز انتخابات یعنی ۲۸ خرداد باشد.

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم می‌پرسند ما در این روز‌ها و شب‌ها مسابقات فوتبال پیش رو داریم به نحوی که در روز ۱۷ خرداد مسابقه ایران و بحرین در ساعت ۲۱ به وقت تهران، مسابقه ایران و کامبوج در روز جمعه ۲۱ خرداد در ساعت ۱۹ و مسابقه ایران و عراق در روز سه شنبه ۲۵ خرداد در ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌ها دقیقاً در همین روز‌ها برگزار می‌شود، منتها ساعت برگزاری آن را از ابتدا طوری طراحی کردیم که ۴ ساعت پیش از برگزاری مسابقات آغاز شود و با این مسابقات همپوشانی ندارد.

وی گفت: در مسابقه اول و سوم تیم ملی که در ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد، مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و در مسابقه دوم تیم ملی که ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد زمان آغاز مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری از ساعت ۱۵ پخش می‌شود.

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای مناظره‌های تلویزیونی به نحوی برنامه ریزی کردیم که زمانش ۳ ساعت باشد و به احتمال زیاد ۱۵ دقیقه نیز در میان هر مناظره به عنوان وقت تنفس اختصاص می‌دهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات در رژی استودیوی محل مناظره‌ها حضور دارند و زنده و همزمان مناظره‌ها را می‌بینند و اگر نامزدی به هر یک از شش نامزد دیگر مفادی را نسبت دهد که خلاف قوانین رسمی کشور، هتک حرمت، توهین و نشر مطلب کذب باشد، همان جا تصمیم می‌گیرد و دو برابر زمان مطرح شده را به دیگر نامزد‌ها برای پاسخگویی اختصاص می‌دهد که به زمان سه ساعته افزوده می‌شود.

وی افزود: این تشخیص اعضای کمیسیون است که احتمال دارد این پاسخگویی در بخش پایانی مناظره‌ها باشد یا در مناظره بعدی اما در مناظره سوم قطعاً در همان مناظره، زمان پاسخگویی اختصاص داده خواهد شد تا متضمن رعایت قانون باشد.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: اختصاص این وقت به نحوی است که پس از تشخیص اعضای کمیسیون همان جا به مجری مناظره‌ها اعلام و در استودیوی مناظره اعمال می‌شود.
آقای قاضی زاده هاشمی افزود: زمان ورود نامزد‌های ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از آغاز مناظره‌ها خواهد بود و در آن فرصت مراسم قرعه کشی برای تعیین شماره صندلی نامزد‌های ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: هر مناظره، قرعه کشی مختص خودش را دارد که در آن موضوعات، پرسش‌ها و عناوین مورد بحث هر مناظره با دو مناظره دیگر متفاوت خواهد بود.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری موضوعات مناظره‌های زنده تلویزیونی نامزد‌های ریاست جمهوری را شامل مسائل اقتصادی، اجتماعی – فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی برشمرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: موضوعات مهم دیگر مانند سلامت و کرونا در مباحث حوزه اجتماعی مطرح و سوالات مرتبط با آن پرسیده می‌شود و موضوعات اقتصادی و معیشتی نیز در قالب موضوعات عام مطرح و درباره آن گفتگو می‌شود.
وی، موضوعات مربوط به سیاست داخلی، مسائل ملی، برنامه مرتبط با استان‌ها و مناطق مختلف کشور و نیز مسائل مرتبط با سیاست خارجی و نگاه نامزد‌ها به عرصه دیپلماسی و سیاست بین الملل را از دیگر موضوعات مناظره‌ها برشمرد که در ترکیب بندی مناسبی تدوین و مطرح می‌شود.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که چرا روز‌های برگزاری مناظره‌ها همزمان با روز برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال تعیین شده است، گفت: ما از نظر زمان بندی دو نکته را در نظر داشتیم نخست آن که می‌خواستیم زمان مناظره‌ها با ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد یعنی ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد مصادف نباشد.
قاضی زاده هاشمی افزود: نکته دوم این بود که می‌خواستیم زمان پخش مناظره‌های تلویزیونی به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر شود و شور عمومی و سیاسی به منظور افزایش مشارکت در انتخابات شکل گیرد.
وی گفت: البته به جز سه مسابقه فوتبال تیم ملی که با مناظره‌های تلویزیونی همزمان شده است یک مسابقه نیز پیش از مناظره‌ها برگزار می‌شود و هدف ما از این همزمانی این بود که سبب ایجاد شور سیاسی و شور ورزشی می‌شود.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توجه به این که فوتبال دوستان، اهالی سیاست و آحاد مردم ایران به این دو موضوع علاقمند هستند برگزاری همزمان مناظره‌ها و مسابقات در این سه روز سبب شور انتخاباتی خواهد شد و شب‌های شورانگیزی را در کشور مان خواهیم داشت.
قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا چند شب قبل از انتخابات کشورمان گفت: به مسئولان رسانه ملی توصیه کردیم که ساعات برگزاری مسابقات مهم فوتبال اروپایی تا حد ممکن با زمان پخش برنامه‌های تبلیغی نامزد‌ها تلاقی نداشته باشند، زیرا این مسابقات نیز بینندگان زیادی دارند.

مناظره‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری روز‌های هفدهم، بیست و یکم و بیست و پنجم خرداد ماه با اجرای مرتضی حیدری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000