اولین تجربه کنسرت آنلاین شهرام ناظری رقم خورد/ ابراز دلتنگی استاد برای مردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
در تالار وحدت؛

اولین تجربه کنسرت آنلاین شهرام ناظری رقم خورد/ ابراز دلتنگی استاد برای مردم

شهرام ناظری در اولین تجربه کنسرت آنلاین خود، از عدم حضور مردم با وجود ویروس کرونا ابراز ناراحتی کرد و جای آن‌ها را در سالن خالی دانست.

به گزارش صبا به نقل از انجمن موسیقی ایران، شهرام ناظری که به تازگی و برای اجرای کنسرت آنلاین «صلح دوست» به ایران برگشته است، در ابتدای کنسرت آنلاین خود که شب گذشته ۷ خرداد به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شد، از نبود مردم ابراز ناراحتی کرد و جای آن‌ها را در سالن خالی دانست.

شوالیه آواز ایران برای اجرای اولین قطعه کنسرت آنلاین به سراغ شعری از مولانا رفت و آواز «چو خیال تو در درآید به دلم رقص کنان» را همراه با سازهای کمانچه و قانون اجرا کرد. قطعه «شیدا شدم» دومین قطعه‌ای بود که با تنظیم جدید توسط استاد آواز ایران اجرا شد. «شیدا شدم» یکی از غزلیات منسوب به مولانا جلاالدین بلخی است. این شعر با اجرای شهرام ناظری و آهنگسازی لوریس چکناوریان به شهرت رسید و اجرای آن در کنسرت همواره مخاطبان این خواننده را شیدا می‌کند.

ناظری در اواسط کنسرت خود به درگذشت ۲ استاد بزرگ آواز ایران؛ استاد محمدرضا شجریان و استاد عبدالوهاب شهیدی اشاره و قطعه‌ای را همراه با هم‌نوازی سه‌تار به روح آن‌ها تقدیم کرد.

در ادامه این کنسرت، شهرام ناظری قطعه «باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم» را اجرا کرد و آن را یادگار سال‌های دور خود دانست و از شور و حال عجیب روزهای ساخت این اثر گفت.

ناظری در طول اجرای کنسرت چندین بار از سختی اجرا روبروی صندلی خالی از تماشاگر سخن گفت و معتقد بود که کنسرت آنلاین موجب شده تا کیفیت آثارش پایین بیاید. او اجرای خود را غیرطبیعی خواند و اظهار داشت که عدم حضور تماشاگران در سالن باعث حواس‌پرتی‌اش شده است. ناظری قطعه «آتش در نیستان» را اجرا کرد ولی بعد از آن متوجه شد که قطعه قبلی را کامل نخوانده‌ و به همین خاطر مجدداً آن را دوباره اجرا کرد.

قطعه کردی «له‌یلی باوانم» آخرین قطعه‌ای بود که توسط شوالیه آواز ایران اجرا می‌شد و با اجرای این قطعه محلی، کنسرت آنلاین شهرام ناظری به پایان رسید.

صابر نظرگاهی نوازنده تار، سینا جهان‌آبادی نوازنده کمانچه، بابک باربد نوازنده عود، جمشید صفرزاده نوازنده سنتور، توحید وحید نوازنده کمانچه آلتو، فرهاد صفری نوازنده تمبک و شهریار نظری نوازنده دف، نوازندگانی بودند که ناظری را در این کنسرت همراهی می‌کردند.

این اجرای آنلاین در ادامه مجموعه کنسرت‌های آنلاینی بود که از ابتدای همه‌گیری کرونا به میزبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است