سومین نمایشگاه کارت پستال «کاربافو» برپا می‌شود/ تعامل هنرمندان شهرهای مختلف | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
نجمه امینی در گفتگو با صبا:

سومین نمایشگاه کارت پستال «کاربافو» برپا می‌شود/ تعامل هنرمندان شهرهای مختلف

سومین نمایشگاه کارت پستال «کاربافو» از 7 تا 16 خرداد ماه در گالری هنگام برپا است.

به گزارش صبا، سومین نمایشگاه کارت پستال «کاربافو» از ۷ تا ۱۶ خرداد ماه در گالری هنگام واقع در مشهد، بلوار خیام، خیابان ارشاد، شماره ۹۲/۱ برپا است.

صادق فرهادیان موسس گروه فرهنگی- هنری کاربافو در گفتگو با خبرنگار تجسمی این رسانه درباره نمایشگاه «کاربافو» توضیح داد: کاربافو یک برند فرهنگی- هنری است که از سال ۹۶ فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون پنج پروژه را به صورت کیوریتوریال انجام داده است. نمایشگاه «کاربافو» نیز به صورت کیوریتوریال انجام شده است که در آن هشت کیوریتور، هرکدام ۱۰ هنرمند را انتخاب و برای هر مجموعه یک‌ مفهوم کلی را در نظر گرفته‌اند و هنرمندان با توجه به آن موضوع تعیین شده آثار خود را تولید کردند.

به گفته وی، اسامی کیوریتورهایی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند عبارتند از علی امیر فخریان، نجمه امینی، مهدیه راد، بهار رنجبر، مهدی علایی‌نژاد، صادق فرهادیان، مهدی مشایخی، سامان نقی‌فام.

وی ادر پایان گفتگوی خود با صبا اعلام کرد: اندازه آثار نمایشگاه ۱۵ در ۲۱ سانتی متر و تقریبا اندازه یک کارت پستال است. بیش از ۲۳۰ اثر هنری از ۸۰ هنرمند و از هر هنرمند تقریبا سه اثر در این‌ نمایشگاه به نمایش درآمده است. همچنین این نمایشگاه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱ تیر در گالری عصر تهران برگزار خواهد شد.

همچنین در بخش دیگری از گفتگو، نجمه امینی مدیر گالری هنگام و یکی از کیوریتورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه درباره سبک آثار و چالش‌های برگزاری نمایشگاه «کاربافو» گفت: آثار با طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های مختلف هنری مانند طراحی، نقاشی، چاپ دستی، دیجیتال آرت و حجم در این نمایشگاه در معرض تماشا هستند.

او ادامه داد: جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ اثر هنری و هماهنگی بین هشت کیوریتور چالش‌های مختلفی داشته است اما مطمئنا این کار در سایه صمیمیت و همکاری هنرمندان، کیوریتورها و گالری‌داران شکل گرفت و به نتیجه رسید.

این گالری‌دار درباره تاثیر برگزاری چنین رویدادهایی در معرفی و شناخت هنرمندان مشهد اظهار کرد: مشهد در بین شهرهای کشور در موقعیت مهمی، چه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی واقع شده است و مطمئنا برگزاری رویدادهای هنری نقش مهمی در امیدبخشی به حیات فرهنگی شهر ایفا می‌کند. مشهد هنرمندان خوب و درخشانی دارد اما متاسفانه بیشتر این هنرمندان یا به تهران رفته‌اند یا بیشتر با گالری‌های تهران همکاری می‌کنند و به ندرت پیش می‌آید که یک هنرمند شاخص در مشهد فقط با گالری‌های این شهر کار کند.

مدیر گالری هنگام با اشاره به اینکه اگر یک گالری‌دار با درایت و پایه محکم شروع به فعالیت کند بار زیادی از سابقه هنری شهر را به دوش خواهد کشید، عنوان کرد: ما در گالری هنگام از روز اول عنوان کردیم که فقط برای حمایت از هنرمندان خلاق پا به عرصه هنر گذاشته‌ایم و به همین دلیل با رایگان در اختیار گذاشتن گالری گام کوچکی در این مسیر برداشته‌ایم.

امینی در پایان با تاکید بر تعامل بین هنرمندان شهرهای مختلف بیان کرد: گالری هنگام با شعار «تامل و تعامل» کار خود را شروع کرده است و تاکنون با برگزاری چند نمایشگاه این مساله را اثبات کردیم و همیشه سعی داریم در تعامل با تهران و دیگر شهرهای کار کنیم. زیرا معتقدیم که هنر معاصر دربردارنده شرایط کنونی جامعه است و این امر با گفت‌وشنود و تعامل بین هنرمندان در نقاط مختلف شکل می‌گیرد و ما باید پل ارتباطی بین این هنرمندان ایجاد کنیم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500