به احترام بابک خرمدین یک دقیقه بلند شویم و سکوت کنیم/ تجربه تلخ زنان در جامعه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۷
در مراسم آیین دیدار فیلم سینمایی «مراسم تدفین کلاغ‌ها» مطرح شد؛

به احترام بابک خرمدین یک دقیقه بلند شویم و سکوت کنیم/ تجربه تلخ زنان در جامعه

مراسم آیین دیدار فیلم سینمایی «مراسم تدفین کلاغ‌ها» به کارگردانی ناصر قهرمانی در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، روز گذشته پنجم خردادماه مراسم آیین دیدار فیلم سینمایی «مراسم تدفین کلاغ‌ها» در موزه سینما برگزار شد. در این مراسم پیش از نمایش فیلم و پس از امضای پوستر توسط حاضران، عوامل فیلم روی صحنه آمدند.

ناصر قهرمانی کارگردان این فیلم گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم به احترام بابک خرمدین کارگردان جوانی که چندی پیش خبر ناگوار قتل او را شنیدیم یک دقیقه بلند شویم و سکوت کنیم. کارگردانی که در همین جایگاه ایستاده بود و آرزوهای بسیاری داشت.

او ادامه داد: از تک‌تک دوستانی که تشریف آوردند تشکر می‌کنم و یادی می‌کنم از محمود نظرعلیان، بازیگر و محمدتقی سپهری مدیر تصویربرداری فیلم که نتوانستند بیایند. هم‌چنین از شورای سیاست‌گذاری «هنروتجربه» ممنونم که امکان نمایش فیلم‌های خاص و متفاوتی را که قرار بود در کمد بمانند و دیده نشوند را در سینماها فراهم کردند. فیلم‌هایی که در این گروه به نمایش در می‌آیند با فیلم‌های گیشه و بدنه متفاوت هستند. شما قطعا نیامدید سرگرم شوید بلکه آمده‌اید با دیدن این فیلم‌ها فکر کنید و امیدوارم از این فیلم خوشتان بیاید.

کارگردان «مراسم تدفین کلاغ‌ها» در ادامه بیان کرد: خوشحالم فیلم من در سینماهای «هنروتجربه» به نمایش در می‌آید، سینمایی که فیلم‌های کارگردانان بزرگی چون عباس کیارستمی، سهراب شهیدثالث و دوست و هم‌کلاسی من شهرام مکری در آن به نمایش در آمده است.

پس از آن رها پوررحمتی بازیگر این فیلم سینمایی گفت: منت گذاشتید بر سر ما و از حضور همه شما ممنونم و امیدوارم حال دل شما خوب باشد. به عنوان بازیگری که در این زمینه هنری تلاش می‌کنم و سختی می‌کشم می‌گویم که «هنروتجربه» خانه امن ما است و اگر «هنروتجربه» نبود، امکان دیده‌شدن زحمات عوامل فیلم هم دیده نمیشد. افتخار می‌کنم که به عنوان اولین تجربه با ناصر قهرمانی کار کردم، کار کردن با او لذت‌بخش بود و حس خوبی داشتم. امیدوارم همین‌طور کنار هم پیش برویم و اتفاقات خوبی بیافتد.

در ادامه ثمین ولی‌زاده بازیگر نقش اصلی و جوان این فیلم عنوان کرد : بازی در این فیلم و با ناصر قهرمانی برای من تجربه خیلی خوبی بود. ناصر قهرمانی کارگردانی متفاوت است. دیدگاه، افکار، مدل رفتار با بازیگران و فیلم‌سازی او خاص خود او است. امیدوارم بازیگران دیگر هم بخت همکاری با او را پیدا کنند.

ولی‌زاده درباره نقش خود در این فیلم توضیح داد: هر روز زنانی را می‌بینیم که از کنار ما رد می‌شوند، بدون آنکه فکر کنیم چه مشکلی می‌توانند داشته باشند و جامعه امروزی چه خطراتی برای زنان دارد. چه برای من به عنوان دختری ۲۰ ساله یا مادرم، خواهر کوچک‌ترم و… در جامعه امروزی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، زنان دچار تجربه‌های تلخی می‌شوند. در این فیلم از همین مشکلات صحبت می‌شود و امیدوارم این فیلم باعث شود که همه ما به این مشکلات بیشتر فکر کنیم. این‌که چه کنیم تا زندگی روزمره یه زن در این کشور راحت‌تر و بهتر شود.

پس از آن مهدی مرادی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز «مراسم تدفین کلاغ‌ها» در سخنانی کوتاه گفت: تبریک می‌گویم به ناصر قهرمانی و همه عوامل فیلم بابت همه زحماتی که کشیدند و امروز نتیجه و حاصل آن را می‌بینیم. من عضو کوچکی از این گروه بودم و خوشحالم امروز در کنار شما فیلم را ببینم.

سروش تختی بازیگر این فیلم نیز اظهار کرد: ناصر قهرمانی استاد من است و خوشحالم اولین تجربه بازیگری در این فیلم اتفاق افتاد. با اینکه به بازیگری علاقه‌ای ندارم اما هر چه که قهرمانی از من می‌خواست با کمال انجام دادم و می‌دهم. فیلم را ندیده‌ام و خوشحالم که در کنار شما برای اولین بار فیلم را می‌بینم.

در پایان معصومه یوسفی طراح صحنه و لباس فیلم تاکید کرد: ممنونم از ناصر قهرمانی که به من اعتماد کردند و فرصت تجربه کردن در این فیلم را داشتم. امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید.

در پایان این مراسم فیلم «مراسم تدفین کلاغ‌ها» برای حاضران به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است