رازهایی که با ورود مرد مرموز به کتابخانه فاش می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
معرفی کتاب؛

رازهایی که با ورود مرد مرموز به کتابخانه فاش می‌شوند

کتاب «زندانی آسمان» نوشته کارلوس روئیث ثافون با ترجمه علی صنعوی توسط نشر نیماژ به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «زندانی آسمان» نوشته کارلوس روئیث ثافون با ترجمه علی صنعوی به همت نشر نیماژ منتشر شد.

«زندانی آسمان» جلد سوم کتاب «سایه باد» نوشته همین نویسنده است.

در خلاصه این کتاب آمده است: «ایام کریسمس است و خانواده‌ سمپره با وجود رونق کم بازار فروش کتاب و فضای بی‌روح جامعه‌ فرانکوزده‌ اسپانیا دلایل خود را برای شاد بودن در آغاز سال نو دارند: اضافه شدن کودکی به نام خولیَنبه جمع کوچک خانوادگی آنان و نیز ازدواج قریب‌الوقوع دوست و همکارشان رومِرو دِتورس.

اما در این میان ورود مردی غریبه و مرموز به کتاب‌فروشی و تقاضای عجیب او و فاش شدن رازهایی مهیب که به‌مدت ۲ دهه در گذشته‌ تاریک شهر خفته‌اند، همه‌چیز را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

حضور مرد غریبه دانیِل و فِرمین را درون ماجرایی می‌کشاند. ماجرایی که سرآغاز آن به ابتدای دهه‌ چهل میلادی و ماه‌های ابتدایی حکومت دیکتاتوری فرانکو برمی‌گردد. به حقایقی مخوف که بناست رمان‌های «سایه‌ی باد»، «بازی فرشته» را در یک نقطه به هم برساند و مسیر زندگی آنان را برای همیشه دچار تغییر.»

در قسمتی از این رمان نوشته است: «می‌دونی چیه دانیِل؟ گاهی فکر می‌کنم که داروین در نظریاتش دچار اشتباه شده بود. در واقع به نظر می‌رسه که سرمنشا انسان باید خوک باشه نه چیز دیگه. چون از هر ده نفر انسان، هشت نفرشون خوک‌صفت هستن و وجودشون هم درست مثل دُم یک خوک پروار شده، کج و معوج و ناراسته.»

کتاب «زندانی آسمان» در ۴۴۶ صفحه با قیمت ۹۸۰۰۰ تومان در نوبت چاپ اول روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است