پردیس سینمایی بهمن افتتاح شد/ بازسازی سینمای ۵۰ ساله شهرکرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳

پردیس سینمایی بهمن افتتاح شد/ بازسازی سینمای ۵۰ ساله شهرکرد

پردیس سینمایی 5 سالنه بهمن شهرکرد با حضور رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری کشور و مسئولان استانی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، آئین افتتاحیه پردیس سینمایی بهمن شهرکرد روز گذشته ۴ خرداد ماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری، حمید قره داغی معاون اداری- مالی حوزه هنری، مجید نظری دهکردی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، ملک‌محمد قربان پور مدیرکل سیاسی استانداری،  بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد، حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان، حجت اله شیروانی رئیس حوزه هنری استان، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز و سایر مسئولین و هنرمندان استانی در سالن اصلی این پردیس ۵ سالنه برگزار شد.

شیروانی رئیس حوزه هنری استان با تشکر از زحمات شبانه‌روزی برای بازسازی سینما بهمن شهرکرد گفت: پروژه بازسازی و توسعه سینما بهمن با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال طی یک سال به پایان رسید که از محل اعتبارات ملی حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز تامین شده است.

سپس حمیدرضا جعفریان، معاون سینمایی حوزه هنری با تشکر از تلاش‌های تیم فنی موسسه بهمن سبز در احداث پردیس سینمایی شهرکرد بیان کرد: ما در سازمان سینمایی حوزه هنری در دوره جدید تلاش داریم برای تغییر ساختار و فرآیند، عمده فعالیت‌های خود را بر سه محور تولید، توزیع و استعدادیابی پایه گذاری کنیم.

جعفریان با اشاره به این نکته که حوزه هنری به دنبال رونق دادن جریان تولید محتوای تصویری اعم از فیلم سینمایی، سریال، انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه در کنار شکل دهی زنجیره‌ی توزیع است، عنوان کرد: استفاده از کتب موجود در حوزه هنری و ساخت آثار اقتباسی یکی از گام‌های موثر در تولید آثار با محتوای غنی خواهد بود.

معاون سینمایی حوزه هنری عنوان کرد: ما در سال‌های اخیر رشد خوبی در توسعه سالن‌های سینمایی داشتیم و با تکمیل و گسترش این زنجیره در شهرهای مختلف، به دنبال توزیع عادلانه‌ای از بسترهای نمایشی هستیم. همچنین سینماسیار را با استفاده از ظرفیت‌های استانی حوزه هنری و با هدف توسعه جغرافیایی ارائه خدمات سینماداری در مناطق محروم در دستور کار داریم. در هفته آتی نیز افتتاح پردیس سینمایی عصر جدید گرگان را خواهیم داشت و قصد داریم در فاز دوم و سوم طرح توسعه با نگاه خلق تجربه جدید و نه صرفا توسعه کمی سالن، به سراغ استان‌هایی که اساسا فاقد سال سینمایی هستند برویم.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به حمایت از پخش آثار فیلمسازان اول عنوان کرد: در حوزه توسعه بسترهای توزیعی خود بزودی پخش رویش که در معاونت توزیع سازمان سینمایی طراحی شده است را با هدف حمایت از فیلمسازان اول و با کمک مراکز استانی حوزه هنری راه اندازی خواهیم کرد.

جعفریان توضیح داد: در زمینه فضای نمایش خانگی نیز فعالیت خود را با همکاری پلتفرم فیلمگردی و سازمان صداوسیما آغاز کرده‌ایم و در حوزه حقوق مالکانه آثار به دنبال توسعه و تجاری سازی هستیم که می‌تواند محرک خوبی برای صنعت سینما شود. به طور کلی هم افزایی و یکپارچگی ظرفیت‌های توزیع به عنوان یک زنجیره کامل از رویکردهای دوران تازه سینمایی حوزه هنری است.

در ادامه این مراسم از دست اندرکاران و کارکنان پردیس سینمایی بهمن شهرکرد که در ساخت و توسعه این سینما مشارکت داشتند، تقدیر به عمل آمد و این پردیس به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

پردیس ۵ سالنه بهمن شهرکرد با برخورداری از ۴ سالن با ظرفیت‌های ۲۳۴، ۶۹، ۶۹ و ۶۲ صندلی و یک سالن روباز چهارفصله، تنها پردیس سینمایی استان چهارمحال و بختیاری است. این سینما پیش از این یک سینمای تک سالنه با قدمت ۵۰ ساله بود.

توسعه و بازسازی این سینما در سال ۹۸ آغاز شد و ضمن تبدیل شدن به پردیس ۵ سالنه، بازسازی کامل سینما، بروزرسانی تجهیزات فنی و نمایشی، تعویض کامل صندلی‌های فرسوده و احداث سالن ویژه کودک، فروشگاه کتاب و فودکورت از دیگر بخش‌های این طرح بود.

موسسه بهمن سبز در فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ۱۳ استان، ۱۹ شهر، ۲۲ سینما را مورد بازسازی و توسعه کامل قرارداد. در این فاز که هم اکنون به پایان رسیده است جمعا ۱۰ سالن بازسازی و ۳۷ سالن جدید به ناوگان سینماهای ایران اضافه شده است و حدودا ۱۲ هزار صندلی تجهیز و اضافه شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000