رنجی که دو همسایه را به هم نزدیک کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰
معرفی کتاب؛

رنجی که دو همسایه را به هم نزدیک کرد

کتاب «خانواده واقع‌گرای جونز» نوشته ویل اِنو با ترجمه محمدمسعود نخستین و سروناز مستفیضی به همت نشر لوگوس به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «خانواده واقع‌گرای جونز» نوشته ویل اِنو با ترجمه محمدمسعود نخستین و سروناز مستفیضی به همت نشر لوگوس منتشر شد.

در این نمایشنامه، ویل انو نویسنده آمریکایی، زندگی دو زوج در همسایگی یکدیگر را روایت می‌کند که با پیش‌تر رفتن داستان متوجه می‌شویم بیش از آنچه در ابتدا فکر می‌کردند – یعنی تشابه نام خانوادگی‌شان- به یکدیگر شباهت دارند و همچون تجربه زیسته بسیاری از ما، این رنج است که افراد را به هم نزدیک می‌کند و شالوده روابط انسانی و صمیمت قرار می‌گیرد.

این نمایشنامه ویژگی‌های یک اثر مدرن را به تمامی داراست. دیالوگ‌های کوتاه و ساده، فقدان امیدواری و معنا در زندگی روزمره، بازی‌های زبانی و پرداختن به ارتباطات انسانی در پیچیده‌ترین نقطه خود، اما به‌سادگی تمام.

تنهایی، حتی در جمعی دو یا چهار نفره، عنصر اصلی دیگر این نمایشنامه است که تنهایی انسان مدرن را حتی در میان جمع و حتی در خصوصی‌ترین روابط خود به تصویر می‌کشد.

دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر درباره این کتاب گفته است: «نمایشنامه‌ای اندیشیده و دقیق که احساسات و غنای موضوعی در آن موج می‌زند. مسایل فناپذیری و مرگ، تنهایی، عشق، فقدان، انسانیت و هستی به‌شکلی چنان زیرپوستی و پنهان در نوشته انو مطرح می‌شوند که مخاطب در مواجهه با آن شگفت‌زده و خلع سلاح می‌شود. آنچه برای خواننده عادی فی‌البداهه و فکرناشده می‌نماید، در حقیقت، بار احساسی عمیقی در خود نهفته دارد.»

کتاب «خانواده واقع‌گرای جونز» در ۱۲۲ صفحه با قیمت ۳۸۰۰۰ تومان در نوبت چاپ اول روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است