آثار چخوف ایرلند در رادیو نمایش بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲

آثار چخوف ایرلند در رادیو نمایش بررسی می‌شود

برنامه «هزارتوی داستان» در روز پنجشنبه ششم خرداد ماه 1400 با بررسی آثار فرانک اکانر نویسنده ایرلندی روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در برنامه این هفته پنجشنبه ششم خرداد ماه «هزارتوی داستان» با هم سفری خواهیم داشت به ایرلند در سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۶۶ و به آثار و زندگی نویسنده پیشتازی خواهیم پرداخت که او را چخوف ایرلند می‌دانستند.

فرانک اکانر نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس و منتقد، مقاله نویس، سفرنامه نویس، مترجم و زندگینامه نویس بود که البته او را بیشتر به دلیل داستان‌های کوتاهش می‌شناسند.

اکانر در جهان داستان از جمله نویسندگانی است که همزمان در کنار آفرینش داستان، در زمینه تئوری ادبیات داستانی، به ویژه در شناخت مبانی داستان کوتاه و همین‌طور تفاوت آن با رمان  آثار درخور توجهی منتشر کرده است.

او در دهه ۱۹۳۰ در دوبلین به کتابداری، تدریس زبان ایرلندی و کارگردانی تئاتر مشغول بود و هنگامی که در سال ۱۹۳۵ عضو هیات مدیره تئاتر اَبی شد، توسط ویلیام باتلر ییتس شاعر سرشناس ایرلندی شناخته شد.

او که در سال‌های پنجاه میلادی در دانشگاه‌های امریکا به عنوان استاد مهمان، ادبیات داستانی تدریس می کرد، خودش تحصیلات دانشگاهی نداشت و بسیاری از داستان‌های او برای نخستین بار در آمریکا منتشر شدند.

از سال ۲۰۰۵ به افتخار این نویسنده، جایزه‌ای به نام جایزهٔ بین‌المللی داستان کوتاه اکانر به بهترین مجموعه‌ داستان‌های کوتاه اِعطا می‌شود.

برنامه «هزارتوی داستان» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود. در برنامه این هفته بهناز بستاندوست داستان «ترحم» نوشته فرانک اکانر را روایت می‌کند و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه اکانر را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است. بازپخش این برنامه دوشنبه ۱۰ خرداد ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است