کودکان اُتیستیک با وجود تفاوت‌های‌شان شگفت‌انگیزند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۳

کودکان اُتیستیک با وجود تفاوت‌های‌شان شگفت‌انگیزند

«چرا می‌‌پرم؟» با ترجمه ریحانه ظهیری جدیدترین کتاب نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انتشارات چشمه، کتاب «چرا می‌پرم؟» نوشته نائوکی هیگاشیدا و ترجمه ریحانه ظهیری روز گذشته توسط نشر چشمه رونمایی و راهی بازار نشر شد.

این کتاب عنوان پرفروش‌ترین اثر نیویورک تایمز را به دست آورده و همچنین عنوان پرفروش‌ترین اثر ساندی تایمز در میان کتاب‌های جلد سخت ادبیات مبتنی بر واقعیت را کسب کرده است.

کتاب «چرا می‌پرم؟» روایت زندگی کودکان اُتیستیک است که تا چه حد می‌توانند با وجود تفاوت‌های‌شان شگفت‌انگیز باشند. نویسنده کتاب در پنج سالگی با بیماری اُتیسم شدید، ارتباط برقرار کردن را با استفاده از شبکه الفبای دست ساز فرا گرفت و شروع به نوشتن شعر و داستان کوتاه کرد.

ریحانه ظهیری مترجم این کتاب، متولد بهمن ماه ١٣۶٧ تهران دانش‌آموخته رشته پژوهشگری علوم اجتماعی است. او از سال ۲۰۰۸ در دبی اقامت دارد و در این سال‌ها هم‌‌زمان با فعالیت‌های ادبی و سینمایی در مدارس انگلیسی زبان دبی به فعالیت در کنار بچه‌های اتیستیک مشغول بوده است.

در قسمتی از کتاب آمده: «آدم‌های معمولی فکر می‌کنند ما آنقدر به توجه و کمک دیگران نیازمندیم که نمی‌توانیم بدون حمایت مداوم‌شان زندگی کنیم اما در حقیقت در بعضی موقعیت‌ها، ما فیلسوف‌های رواقی، قهرمانانی هستیم که در برابر ناملایمات روزگار خم به ابرو نمی‌آوریم.»

ریحانه ظهیری اکتبر سال ۲۰۱۷ تحقیقات مستند کوتاه «پلاک ۱۳» با موضوع اختلال اُتیسم را آغاز کرد و در ادامه با نگارش هفتگی یادداشت‌های ستون «پازل آبی رنگ» در بخش اجتماعی روزنامه اعتماد به مشکلات خانواده‌‌های دارای فرزند اتیستیک و نیازهای فرزندانشان پرداخت.

کتاب «چرا می‌پرم؟» با ۱۵۰ صفحه، ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به صورت حضوری یا آنلاین از سایت نشر چشمه تهیه کنند.

«چرا می‌پرم؟» از تاریخ سه تا ۱۰ خرداد با ۲۵ درصد تخفیف در سایت Www.Pakatshop.com موجود است. مخاطبان همچنین می‌توانند به صورت حضوری از سه تا ۳۱ خرداد از ۲۰ درصد تخفیف کتاب در تمامی کتاب‌فروشی‌های نشر چشمه تهران و شهرستان‌ها استفاده کنند. مدیریت امور تبلیغات و رسانه این کتاب در ایران به عهده فرنوش آبا است.

نائوکی هیگاشیدا نویسنده این کتاب در سال ۱۹۹۲ در کیمیتسوی ژاپن متولد شده و در ۱۳ ‌سالگی کتاب «چرا می‌پرم؟» را نوشته و کتاب در سال ۲۰۰۷ در ژاپن انتشار پیدا کرده است. ترجمه انگلیسی آن نیز در سال ۲۰۱۳ و بعد از آن به بیش از ۳۰ زبان منتشر شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است