داستان زحمات زنانی که در برهه‌های مختلف ایفای نقش‌ کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱

داستان زحمات زنانی که در برهه‌های مختلف ایفای نقش‌ کرده‌اند

هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر کتاب «بی‌بی سلطنت» به قلم محمدهادی زرگری محصول انتشارات روایت فتح منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، کتاب «بی‌بی سلطنت» به قلم محمدهادی زرگری محصول انتشارات روایت فتح هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر شد.

کتاب «بی‌بی سلطنت» خاطراتی درباره چندین شخصیت انقلابی شهر نهاوند مثل آیت‌الله محمدولی حیدری و شهید آیت‌الله علی حیدری و دیگر مبارزان شهر نهاوند است و داستان زحمات زنانی که در برهه‌ها و شرایط مختلف تاریخ، انقلاب و دفاع مقدس نقشی متناسب با جایگاه خود ایفا کرده‌اند را روایت می‌کند. این زنان شبانه‌روز برای پشتیبانی از رزمنده‌ها در پشت جبهه با پخت مربا، رب، نان‌های کلوا‌ و دوخت لباس و… فعالیت کرده‌اند که بر بستر زندگی بی‌بی سلطنت زرگری و نقل خاطرات او بنا شده‌ است.

این کتاب در ۲۰۰ صفحه و ۶ فصل به چاپ رسیده است. برای آشنایی بیشتر مخاطب با فضای زندگی راوی کتاب و همچنین زبان او، تا جایی که متن اجازه داده و خوانش را سخت نمی‌کرده، سعی شده است از برخی اصطلاحات و جملات محلی استفاده بشود تا خواننده را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در بخشی از کتاب آمده است: «سال ۷۴ بود و به مشکل خورده بودیم و باید خانه را می‌فروختیم، در حال جمع‌کردن وسایل بودیم که زنگ خانه به صدا درآمد، مش گوهر بود ناراحتی را به‌وضوح می‌شد در صورتش دید بدون هیچ مقدمه‌ای شروع کرد به عتاب کردن که چرا می‌خواین این خونه رو بفروشید؟!… نکنید! این خونه، خونه امام زمانه… نباید بفروشیدش…»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است