درخواست نویسنده نوبلیست از سیاستمدارِ بدنام/ کشور ما را نجات بده! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰

درخواست نویسنده نوبلیست از سیاستمدارِ بدنام/ کشور ما را نجات بده!

ماریو بارگاس یوسا با اعلام حمایت از کیکو فوجیموری، از این سیاستمدار بدنام خواست تا مانع افتادن کشور پرو بدست تمامیت خواهان شود.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ال‌پاس، ماریو بارگاس یوسا نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات روز یکشنبه ۲۳ می بار دیگر حمایت خود را از کیکو فوجیموری سیاستمدار پرویی اعلام کرد.

نویسنده «گفتگو در کاتدرال» از فوجیموری نامزد محافظه کار کشور پرو که متهم به پولشویی و اقدامات مجرمانه است، خواست تا کشورشان را از خطر بزرگ گرفتاری در چنگال تمامیت خواهان نجات دهد.

فوجیموری در دور دوم انتخابات کشور پرو که روز ۶ ژوئن برگزار می شود، شرکت دارد.

ماریو بارگاس یوسا از فوجیموری خواست تمام تلاش خود را برای پیروزی در انتخابات ژوئن انجام دهد، او به یک نظرسنجی استناد کرد که در آن پدرو کاستیلو معلم چپ گرای روستایی بالاتر از فوجیموری قرار دارد.

نویسنده «سور بز» و «مرگ در آند» اولین بار در دور اول انتخابات امسال در تاریخ ۱۷ آوریل حمایت خود از فوجیموری را اعلام کرده بود، یوسا در آن تاریخ در مقاله ای کیکو فوجیموری را «شرِ کمتر» خوانده بود.

در تماس تصویری یکشنبه ۲۳ می میان فوجیموری و یوسا، نامزد محافظه کار پرویی از نویسنده برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۰ تشکر کرد و خود را متعهد به پیشنهادهای این نویسنده از جمله دفاع از آزادی مطبوعات خواند.

یوسا نیز در این تماس تاکید کرد که اگر فوجیموری در انتخابات پیروز نشود، دشمنش به آزادی در پرو پایان می دهد.

این حمایت در حالی صورت گرفته است که ماریو بارگاس یوسا در سال ۱۹۹۰ در جریان انتخابات پرو از آلبرتو فوجیموری پدر کیکو فوجیموری شکست خورده بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است