پخش برنامه «از دژ پل تا دزفول» از رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول؛

پخش برنامه «از دژ پل تا دزفول» از رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول ویژه برنامه «از دژ پل تا دزفول» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، ویژه برنامه «از دژ پل تا دزفول»کار مشترک گروه کتاب و گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که عوامل برنامه با استقرار در شهر دزفول به همت فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به مناسب سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز ملی مقاومت و روز دزفول این برنامه را روی آنتن می‌برند.

این برنامه در دو بخش از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و ۱۹:۳۰ تا ۲۱سوم و چهارم خرداد ۱۴۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امروز دوشنبه ۳ خرداد در بخش ساعت ۱۵ محمدرضا سنگری با حضور در برنامه درباره خاطرات مربوط به آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول می‌گوید، همچنین عبدل الرحیم سعیدی راد شاعر نویسنده دزفولی مهمان دیگر این برنامه است و در ارتباط تلفنی با بنیاد عاشورا از فعالیت آنها گفته می‌شود.

سردار خضریان از راویان دفاع مقدس نیز در این برنامه روایتگر فتح خرمشهر است و در گفتگو با بهزاد جولایی دبیر روز ملی مقاومت و مدیر موزه و کتابخانه دفاع مقدس دزفول که به طور حضوری در برنامه مهمان هستند از فعالیت ها و برنامه های آنها مطلع می‌شویم.

حضور خانواده شهیدسردار سرلشگر سوداگر از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است و در ادامه نیز در ارتباط تلفنی با سردار شاهوار پور فرمانده سپاه استان خوزستان گفتگو می‌شود، اجرای دکلمه دانش آموز دزفولی نیز حسن ختام برنامه این بخش است.

بخش دوم برنامه «از دژ پل تا دزفول» نیز میزبان علی فرهمندپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول، استاد خدادادی (نقاش) و خانواده شهید ولایتی از شهدای حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور ۹۷ است و سردار رئوفی از فرماندهان عالی رتبه آزاد سازی خرمشهر مهمان تلفنی است.

میهمان ویژه این برنامه نیز حاج صادق آهنگران است که باحضور در استودیو پخش رادیو فرهنگ روایتگر خاطرات هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

در تاریخ سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام موفق به آزادسازی خرمشهر از دست دشمن بعثی شدند. همچنین چهارم‌خرداد هر ساله در خصوص گرامیداشت مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دزفول ثبت شده، علت این نامگذاری مقاومت مردم این شهر در برابر موشک باران رژیم بعثی عراق در طول جنگ تحمیلی بوده است.

دزفول در دوران جنگ، بارها مورد هجوم و موشک باران رژیم بعثی بود تا آنجا که آن را با نام شهر موشک‌ها یاد کرده‌اند.

ویژه برنامه از دژپل تا دزفول به تهیه کنندگی محمد رضا حاج حیدری، مشاور محتوایی مهدی دادجو و گویندگی علیرضا تابان،صدابرداری روزبه رضوی و روابط عمومی سید حمید سید قاسمی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است