نمایش« زن نیک ایالت سچوان» جامعه امروز را روایت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷
عبدالرضا اکبری در گفت‌وگو با «صبا»:

نمایش« زن نیک ایالت سچوان» جامعه امروز را روایت می‌کند

نمایش «زن نیک ایالت سچوان» جامعه امروز را روایت می‌کند که داستان بچه‌های کف خیابان است و ما هر روز آن‌ها را در اطرافمون می‌بینیم.
به گزارش «صبا»، عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون که از ۲۷ آذر نمایش «زن نیک ایالت سچوان» را روی صحنه برده است با بیان اینکه تماشا تئاتر می‌تواند در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد در گفت‌وگو با «صبا» اظهار کرد: علاوه‌بر رسانه‌ها، تماشاچی به نمایش پر و بال می‌دهد و با حضور خود در سالن‌ها به هنرمندان انگیزه می‌دهند و عامل موثری برای ادامه تئاتر هستند.
وی در ادامه از نویسندگی و کارگردانی نمایش خود گفت: نمایشنامه «زن نیک ایالت سچوان» اقتباسی از دو متن است یکی نمایشنامه برتولت برشت که به جامعه امروز ما بسیار نزدیک است و به سبک و آیین‌های سنتی ما شباهت دارد و دیگری رمان شکر تلخ اثر جعفر شهری است که اوضاع تهران قدیم را بررسی می‌کند. و به دلیل علاقه به این دو متن تصمیم گرفتم هردو را ادغام کنم و به صورت اثری تازه آن را روی صحنه ببرم. این متن اقتباسی آزاد از تئاتر است که در نمایش‌های خودمان داریم و تغییرات اساسی به آن داده‌ام که کمدی است و موزیکال اجرا می‌شود.
اکبری در ادامه افزود: نمایش «زن نیک ایالت سچوان» به صورت موزیکال اجرا می‌شود چرا که تمام آثار برتولت برشت در همه جای دنیا به همراه موسیقی است. موسیقی در این نمایش در کنار بازی هنرمندان، تماشاچی را در تصمیم گیری سهیم می‌کند. برتولت برشت نویسنده‌ای آلمانی است که متن این اثر را از چین اقتباس کرده است.
این بازیگر در درخصوص محتوای نمایش «زن نیک ایالت سچوان» گفت: یکی از تعاریف تئاتر این است که مخاطب را سرگرم کند. بسیاری از نمایش‌ها دیده نمی‌شوند چراکه مخاطب پسند نیستند. مضمون و محتوا اگر قوی نباشد و تماشاچی ناراضی باشد، سالن‌ها خالی می‌مانند. تماشاچی داستان را دوست دارد و برای آن وقت می‌گذارد. نمایش «زن نیک ایالت سچوان» جامعه امروز را روایت می‌کند که داستان بچه‌های کف خیابان است و ما هر روز آن‌ها را در اطرافمون می‌بینیم و ما بدون هیچگونه شعاری آن را به نمایش می‌گذاریم تا بیننده تصمیم نهایی را بگیرد.
اکبری در پایان درباره قیمت بلیط‌ها و گرانی آن‌ها گفت: من مخالف گرانی تئاتر هستم چراکه بیشترین ظلم در حق تماشاچی ایرانی است. ما برای جذب مردم به سالن‌های تئاتر باید قیمت‌ها را پایین‌تر آوریم. تئاتر هنری نیست که با آن تجارت کنیم و یک هنر مردمی است که بدون مخاطب ارزشی ندارد ، سالنی که خالی باشد ارزشی ندارد و زحمت هنرمندان دیده نمی‌شود.
گفتنی است،  نمایش« زن نیک ایالت سچوان»  به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا اکبری و بازی محمود راسخفر، پندار اکبری، فریبا دستوار، امیر حسین انصافی، میلاد رمضانی، رامین مسیبی، شکوفه حیدریان، عرفان اکبری، فاطمه نوری، نازنین تبریزی، مینا خدابخشی، اهورا پوراسکندریان، صدرا معمر، مبین دودانگی، میلاد صفوی، سجاد قربانی، امیرحسین مصدق، حسام رنجبر از ۲۷ آذر تا ۲۰ دی در حوزه هنری – تماشاخانه مهر روی صحنه رفته است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است