مراسم بزرگداشت لایق شیرعلی به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش صبا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی سه‌شنبه چهارم خردادماه 1400 از ساعت 14:00 تا 16:00 مراسم بزرگداشت مرحوم لایق شیرعلی ادیب و شاعر فقید تاجیکستان را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این برنامه حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نظام‌الدین زاهدی سفیر فوق‌العاده و مختار جمهوری تاجیکستان در ایران، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمدتقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، علی اشرف مجتهد شبستری رییس جمعیت دوستی ایران و تاجیکستان، صفر عبدالله عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عبدالنبی ستارزاده رییس شعبه ادبیات معاصر آکادمی رودکی، عبدالرحمن عبدالمنان ادیب و دانشمن تاجیک و حسن قریبی رییس روابط بین الملل فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی خواهند کرد.

مرحوم استاد لایق شیرعلی در در روستای مزار شریف در شمال تاجیکستان زاده شد. او بعدها دوره دانشکده آموزگاری شهر دوشنبه را در سال ۱۹۶۱ میلادی به پایان برد و از آن سال در پایتخت تاجیکستان اقامت گزید و پس از آن، نخست نویسنده بخش ادبی رادیو تاجیکستان و سپس کارمند ادبی روزنامه کامسامال تاجیکستان بود. شیرعلی سردبیر مجله ادبی معتبر صدای شرق، مشاور اتفاق نویسندگان تاجیکستان و عضو اتفاق نویسندگان اتحادیه شوروی از سال ۱۹۹۵ میلادی بود.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 و هم‌زمان در صفحات انجمن https://t.me/anjomanasarmafakher و https://www.aparat.com/mafakherefarhangi پخش می‌شود.

انتهای پیام/