فراخوان دیوارنگاری «ساماندهی بصری بزرگراه امام علی (ع)» تمدید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱

فراخوان دیوارنگاری «ساماندهی بصری بزرگراه امام علی (ع)» تمدید شد

مهلت شرکت در فراخوان دیوارنگاری «ساماندهی بصری بزرگراه امام علی (ع)» توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تا پایان 10خرداد تمدید شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران مهلت شرکت در فراخوان دیوارنگاری «ساماندهی بصری بزرگراه امام علی (ع)» حدفاصل خیابان شهید مدنی تا خیابان جانبازان را تا پایان ۱۰ خرداد ماه تمدید کرد.

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای ماموریت خود مبنی بر ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری، ساماندهی بصری، زیباسازی فضاهای شهری و ارتقا سواد بصری شهروندان، فراخوان «طراحی دیوارنگاری و ساماندهی بصری بزرگراه امام علی(ع)» را برای تامین طرح و دستیابی به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، اعلام کرده است.

طراحان باید توجه ویژه به مضامین متناسب با نام بزرگراه، تایپوگرافی نام و القاب امام علی(ع)، تایپوگرافی اسما الحسنی- تصویرسازی فرازهایی از زندگی و سیره امام علی (ع) داشته و شاخص­‌هایی مانند بهبود کیفیت فضا (شرایط حاکم بر معماری و شهرسازی محیط)، پیوستگی منظر، هویت مکان، موقعیت شناسی و توجه به محدودیت زمانی و دیداری مخاطب سواره در بزرگراه با توجه به سرعت عبور مخاطب، دوری از تکرار و یکنواختی مورد توجه قرار گیرد. دیوارها و موضوعات در سه بخش الف، ب و ج دسته‌بندی شده‌اند و هنرمندان باید موضوع هر بخش را روی دیوارهای بخش مربوطه جانمایی کنند.

هنرمندان باید ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود را در قالب فرم‌های تعیین شده، با شرح کامل آن به دبیرخانه رویداد ارایه کنند. ایده‌های دریافتی پس از داوری، درصورت پذیرفته‌شدن به مرحله آماده‌سازی اجرایی آثار راه پیدا می‌کنند که شامل مراحل برگزاری جلسات ویرایش ایده‌ها و طرح ها، جانمایی و مناسب‌سازی طرح‌ها در کنار یکدیگر، تنظیم و هماهنگ‌سازی تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی، نهایی شدن طرح ها و جانمایی نهایی موقعیت‌های اجرایی آثار خواهد بود.

عطیه حسنی، خسرو خسروی، کیانوش غریب پور، ایرج محمدی، عباس اکبری و رضا شکوری اعضای هیات داوران و مصطفی سلطانی زرندی به عنوان مدیر هنری و اجرایی پروژه معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است