«چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» را با صدای شبنم مقدمی بشنوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱

«چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» را با صدای شبنم مقدمی بشنوید

کتاب صوتی «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته زویا پیرزاد با صدای شبنم مقدمی و آهنگسازی مهدی زارع منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه نوین کتاب گویا، کتاب «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته زویا پیرزاد با صدای شبنم مقدمی و آهنگسازی مهدی زارع به همت موسسه نوین کتاب گویا منتشر شد.

این کتاب به ماجرای زنی به نام کلاریس می‌پردازد که در آبادان زندگی می‌کند و زندگی روزمره خود را دارد. تفاوت کلاریس با زنان دیگر این است که می‌تواند از خواسته‌های کوچک و بزرگش صادقانه سخن بگوید و اجازه دهد که دردها و شادی‌های زن بودنش دیده شود؛ حتی اگر بخشی از آن‌ها در هیاهوی زندگی روزمره‌اش گم شوند.

این کتاب که نسخه چاپی آن در نشر مرکز منتشر و تاکنون بیش از ۱۰۰ بار تجدید چاپ شده، جوایز معتبر ادبی مختلفی مانند مهرگان ادب، گلشیری، کتاب سال و… را به دست آورده است.

بنا به گفته فاطمه محمدی مدیر نوین کتاب گویا، انتخاب شبنم مقدمی به عنوان راوی این اثر از آن جهت بوده است که ایشان دنیای ادبیات و دنیای کلمات را به خوبی می‌شناسد. توانایی آن را دارد که با شخصیت‌های داستان ارتباط در هم تنیده‌ای برقرار کند و به این ترتیب، مفهوم و همچنین حس واژه‌ها و جمله‌ها را به درستی و با صمیمیتی تاثیرگذار، منتقل کند. بنابراین، این انتخاب صرفا به دلیل شهرت بازیگری وی نبوده است.

از آنجایی که در مراحل ضبط و آهنگسازی و تدوین این اثر، راوی و آهنگساز در ارتباط مستقیم با مولف کتاب یعنی زویا پیرزاد بوده‌اند، و نشر مرکز نیز در این مسیر با نوین کتاب همراهی داشته است، این امید می‌رود که در نسخه شنیداری تولید شده، اصالت اثر حفظ شده و ارتباط مخاطب با ماجراهای داستان به درستی برقرار شود.

زویا پیرزاد تاکنون با مطبوعات ایرانی گفتگو و مصاحبه‌ای نداشته و آثار مکتوبش در هیچ نشری جز نشر مرکز به چاپ نرسیده است و اکنون برای اولین بار، نوین کتاب گویا، اولین اثر صوتی از آثار او را در اختیار دوستداران و مخاطبان قرار داده است.

رمان «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» در ۹ ساعت و ۱۲ دقیقه در موسسه نوین کتاب گویا و با اجازه رسمی از ناشر چاپی آن، نشر مرکز، منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است